Inderdaad, en dit laat ook zien dat het nergens op slaat om andermans standpunten als "feiten van die ander" te bestempelen als je die standpunten niet deelt.
Hans
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Inderdaad, en dit laat ook zien dat het nergens op slaat om andermans standpunten als "feiten van die ander" te bestempelen als je die standpunten niet deelt.
Voor zover ik kan zien, mag ik Eric geen PB sturen. Ik hoop dus dat ik dit gewoon verkeerd begrijp en laat het daarbijEric op de Fiets schreef: ↑zo 16 jan, 2022 12:59Als je overtuigd bent dat je alles weet, weet je nog steeds niet dat je niets weet.
Hieruit begrijp ik dus dat jouw eerdere reactie geen ironie was, maar een serieuze reactie. Metdat in het achterhoofd vind ik het een veel te persoonlijke aanval, en dat in een draadje met Does lief als titel. Volgens de regels zou ik je een DM sturen, maar dat mag ik blijkbaar niet bij jou.Eric op de Fiets schreef: ↑zo 16 jan, 2022 16:23Leon schreef “Laat maar” Leon zijn post aan willem was ook op de man. Leon post vaak persoons gerichte kritiek onder mom van een “feit” als reactie. Leon kan er niet tegen als hij op zijn “feiten” wordt aangesproken en al helemaal niet op een directe wijze. Vandaar mijn op directe wijze geschreven post. Behandel een ander niet zoals jezelf niet behandeld wil worden is mijn motto.
Als Leon zich aan zij feiten zou houden, was hij al lang niet meer op het forum. Na wel meer dan tien aankondigingen het forum te verlaten, is hij nog nadrukkelijk aanwezig. Dat is zeker een feit.
Inderdaad, doe es lief, geef elkaar de ruimte voor een andere mening. Een feit is zeker niet altijd een feit.
Inderdaad gauw onaangenaam, maar mijns inziens juist nuttig of nodig in deze tijd, omdat het de groeiende stroom alternatieve waarheden bestrijdt waarmee tegenwoordig ook democratieën geënterd (dreigen te) worden. Zou het kunnen dat die stroom mede ontstaat omdat men (ook) in deze tijd erg vaak de vrijheid neemt om onwelgevallige feiten tot persoonlijke meningen te degraderen? Dan ligt de weg natuurlijk al snel open om andere waarheden ervoor in de plaats te poneren, ook als dat eigenlijk in bepaalde gevallen onwaarheden zijn.Joris Flemming schreef: ↑zo 16 jan, 2022 18:19Maar we leven wel in een tijd van "fact-checken"; interessant en wellicht ook nuttig, maar toch ook een symptoom van een bepaalde onaangenaamheid, om het zo uit te drukken.
Daarvoor is toch het uitroepteken naast de quote knop? Kan vervolgens een moderator bepalen of het mag blijven staan.
Het minnetjesinstrument zou makkelijk door trollen misbruikt kunnen/gaan worden, en daarnaast als een middel om frustratie te uiten.
Senior2 schreef: ↑zo 16 jan, 2022 20:36Vaak is het nog niet eens wat er gezegd wordt, maar hoe het gezegd wordt. Of zoals de fransen het zo mooi zeggen “C’est le ton qui fait la musique”.
Het is niet erg om commentaar te geven als je vindt dat iemand iets foutief weergeeft, maar ga dat niet op een badinerende of denigrerende toon doen. Probeer iedereen in zijn waarde te laten.
Wat betreft de toon kan het zijn dat iemand die schrijft daar te weinig gevoelig voor is, maar eventueel iemand die leest ook té gevoelig. Het is aan eenieder vrij om daar een mening over te hebben.Senior2 schreef: Misschien bevestigen sommige reacties dan ook precies wat ik zei - c’est le ton qui fait la musique -, door gelijk te gaan denken in termen van afrekenen en trollen.
Wat gelijk laat zien hoe moeilijk communicatie op een forum of social media kan zijn, ervaar ik.