door
Leon » ma 13 dec, 2021 13:23
Blackbelt schreef: ↑ma 13 dec, 2021 12:53
Grandonneur schreef: ↑ma 13 dec, 2021 11:45
Bernhard rohloff zal ook ooit met pensioen willen.
Maar wie gaat het bedrijf kopen.{knip}
In de fietswereld zullen daar wel kandidaten voor te vinden zijn.
Onbetaalbaar is het niet voor een groep als Pon, maar ook een bedrijf als Shimano, Pinion, Bosch zou deze kunnen kopen.
Of Google, die alle fietsenmakers kan kopen, om het fietsen dan maar af te schaffen omdat ze zelf geen fatsoenlijke fietskaart op Google Maps hebben.
Qua marketingpraat kom ik het wel eens tegen dat ik op een website van een bedrijf kom alwaar ik lees hoe geweldig ze zijn zonder ook maar een moment iets te lezen over wat ze doen. Volgens mij kun je templates voor zulke websites kopen of gratis downloaden met universeel marketingverhaal dat altijd klopt en geweldig klinkt. Niet dat de website van Santos zo zou zijn maar men zou daar een keer over kunnen nadenken over hoe dat overkomt.
Het probleem van Santos derailleurfietsen ligt er volgens mij ook aan dat de voorkeur voor een derailleurvakantiefiets in plaats van een Rohloff vergezeld moet gaan van een aantrekkelijk prijsverschil, anders kopen mensen de Rohlofffiets. Omdat Santos liever niet de goedkopere Schimanogroepen gebruikt en verder ook een mooiere afmontage wil dan "standaard" is dat prijsverschil maar klein. Sterker: een Santos met derailleurs zou zomaar duurder kunnen uitvallen dan een concurrent met een Rohloffnaaf, maar verder wat goedkopere onderdelen. Dat maakt het voor Santos lastig om een derailleurfiets te verkopen.
Wel denk ik dat er een markt is voor goede vakantiefietsen met derailleurs, maar dan niet met een 'rijke' afmontage maar juist met een eenvoudige, mits die uiteraard (missschien juist daardoor) wel voldoet aan de 10 geboden voor de vakantiefiets die in de
wiki staan.