Daar is niets op tegen, maar soms wil je er niet als een fietser uit zien als je op een regenachtige dag in de stad of elders loopt en dan is zo’n neutrale Carinthia Gore-Tex jas (evt. ook met iets eronder) een prima keuze.Bert van Sprang schreef: ↑wo 03 nov, 2021 19:27GORE Wear C5 Goretex Active Jas is absoluut langdurig waterdicht. Wat is er tegen om zo'n jas met kouder weer te combineren met iets eronder?
Zo heb ik gekozen voor een donkerblauwe Arc’teryx Gore-Tex jas voor “dagelijks” en fietsgebruik en draag ik mijn 20 jaar oude Millet knalrode met kevlar en waterdichte stretch stukken Gore-Tex XCR jas vrijwel alleen met alpiene tochten/beklimmingen, (vroeger met ijsklimmen), huttentochten, gletschertochten en is hij voor een wandelingetje in het park overkill en ik wil er niet altijd uitzien als een bergbeklimmer.
Er is natuurlijk niets op tegen om die jas bij allerlei gelegenheden te dragen en om er wél als een bergbeklimmer uit te zien (of als een fietser met een Gore Wear C5 Gore-Tex Active jas), maar iedereen wil wat anders en dat is helemaal prima.
Anders liepen we allemaal in hetzelfde (fiets)jekkie…