Ik rij nog niet zo lang regelmatig met de fiets, maar mijn ritten zitten tussen 20 en 80km.
Uiteraard had ik in het begin wat last met mijn achterste, maar dat is opgelost door wat meer te rijden, en het gebruik van een goede fietsbroek op de langere ritten.
Wat ik niet weg krijg zijn de slapende handen.
Aanvankelijk zat er een oma stuur op mijn fiets, met te veel backsweep.
Ik heb dit vervangen door een SQLab 302 wat een backsweep heeft van 16 graden.
Handgrepen zijn nu de Ergon GP1, die ik al een paar keer omhoog en omlaag gedraaid heb.
De hoogte van het stuur zit ongeveer ter hoogte van het zade, dus ik zit zeker niet volledig recht, wat dus wat druk op de polsen en handen geeft.
Elke zowat 10-15km moet ik stoppen om de handen even wat rust te gunnen, en daarna gaat het ook terug beter.
Iemand nog wat tips?
Uiteraard had ik in het begin wat last met mijn achterste, maar dat is opgelost door wat meer te rijden, en het gebruik van een goede fietsbroek op de langere ritten.
Wat ik niet weg krijg zijn de slapende handen.
Aanvankelijk zat er een oma stuur op mijn fiets, met te veel backsweep.
Ik heb dit vervangen door een SQLab 302 wat een backsweep heeft van 16 graden.
Handgrepen zijn nu de Ergon GP1, die ik al een paar keer omhoog en omlaag gedraaid heb.
De hoogte van het stuur zit ongeveer ter hoogte van het zade, dus ik zit zeker niet volledig recht, wat dus wat druk op de polsen en handen geeft.
Elke zowat 10-15km moet ik stoppen om de handen even wat rust te gunnen, en daarna gaat het ook terug beter.
Iemand nog wat tips?