door
hesta » do 02 sep, 2021 23:04
Dat ik een fiets met riem aandrijving heb is pure noodzaak. Toen mijn vorige Ebike een moustasch met nivinci naaf en ketting de geest gaf was dit het enige passende model waar ik bijna zo de winkel mee kon uitrijden.
Ik vind de riem heerlijk onderhoudsvriendelijk, maar is het een must, echt niet. Wel een optie.
Zeker voor een vervoersmiddel waar je van afhankelijk bent om te kunnen werken. En behoorlijk veel km rijd.
Ik weet dat er op dit moment leveringsproblemen zijn met zowat alles voor de fiets.
Het plan is om in januari ofzo echt te gaan bestellen. Kan ik hem nog inrijden voor ik in mei juni op vakantie ga.
-Wat ik wil zie ik wel voor me en is vergelijkbaar met mijn vittorio, maar iets langer maar niet zolang dat ik overstrekt zit.
-Vaste voorvork, mogelijkheid voor bevestigen anything cases, of bidonhouders.
-Liever geen drager achter, maar waarschijnlijk geen ruimte genoeg tussen zadel en band voor zadeltas
- voorkeur 26 inch wiel of 27.5 met schijfrem ( had de vittorio schijfremmen gehad had 27.5 gepast)
- brede band. 2 inch of iets breder niet te breed lijkt me op de weg niet fijn.
- stuur met barends ( meerdere posities mogelijk) bittere noodzaak om langere tijd te kunnen fietsen zonder bessures.
- bbb heren zadel. De enige waar ik geen enorme houten kont op krijg.
- indien mogelijk geen ahead stuurpen. Een ouderwetse stuurpen kan je makkelijk in hoogte aanpassen.
Bij voldoende budget, son naafdynamo met oplaadunit.
Versnelling weet ik nog niet.
Kom al aardig ver zo lijkt me.