Op mijn Edge 810 kan ik die wel uit zetten via:
Instellingen - Activiteitenprofielen - Kies een profiel - Trainingpagina's - Virtual Partner - Uit/Aan
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Op mijn Edge 810 kan ik die wel uit zetten via:
Aha! Ik zal het gaan uitproberen.flierefietser schreef: ↑vr 20 aug, 2021 18:14Op mijn Edge 810 kan ik die wel uit zetten via:
Instellingen - Activiteitenprofielen - Kies een profiel - Trainingpagina's - Virtual Partner - Uit/Aan
Maar dat is wel een extra handeling waar de gemiddelde klant niet op zit te wachten. Nogal un-Lean dus, als je 't mij vraagt.Zodiac schreef: ↑vr 20 aug, 2021 21:16Via laden met Garmin Connect, waar ik helemaal geen problemen mee heb gehad, kan je de route, die er met dag en datum inkomt, eenvoudig aanpassen en met de nieuwe naam opslaan. Sorteerd alfabetisch dus eenvoudig terug te vinden.
En dan met BT naar de Garmin Edge laden
Gr Jan
Nóg slechter dan de knoppen van de eTrex? Hoe is het mogelijk (zie dit draadje).
Het probleem met de levensduur van de knoppen van de Etrex heb je inderdaad al eerder beschreven. Over 4,5 jaar kan ik aangeven of de knoppen van de Edge het langer dan die van jouw Etrexen uithouden, ervan uitgaande dat we deze even vaak gebruiken.willem.m schreef: ↑za 08 mei, 2021 23:10... Het probleem is niet het aantal knoppen of het ontbreken van een toggleknop, maar het indrukken. De knoppen zijn naar mijn smaak te soft en niet allemaal even goed. Bij een paar knoppen voel en hoor ik een klik; bij de andere niet. De Etrex heeft betere knoppen. Dit is no big deal. ...
Willem.m en ik gebruiken beide een siliconen hoesje rond het toestel dat het toetsgevoel niet ten goede komt.keesswart schreef: ↑zo 22 aug, 2021 19:29Nóg slechter dan de knoppen van de eTrex? Hoe is het mogelijk (zie dit draadje).
Zo'n geweldige ervaring was dat toch niet op jouw recente reis?*nicolevelo schreef: ↑zo 22 aug, 2021 20:03Kan je ook de Edge via USB aansluiten op je iphone (dmv lightning to usb adapter) en dan de inhoud ervan zien en wijzigen vanaf je iphone? Zo zet ik nu de tracks over als ik onderweg ben met etrex of gpsmap64.
Het probleem wordt volgens mij veroorzaakt door het feit dat de gps niet correct verwijderd wordt. iOS heeft geen concept van externe schijven, en elke app kan op eender welk moment afgebroken worden. Die adapter van Apple is in de eerste plaats bedoeld om foto's en video's van een extern toestel te halen. Afhalen verandert niets aan het externe toestel, het is read-only. Als je wijzigingen op dat toestel aanbrengt wil je wel dat het correct afgesloten wordt, maar dat is dus niet voorzien.nicolevelo schreef: ↑zo 22 aug, 2021 22:49Tot vorige maand kon ik probleemloos via mijn iphone SE gpx files op mijn gps zetten. Het probleem dat zich plots voordeed had iets te maken met een jnx file die alles blokkeerde. Nu die verwijderd is, lukt het weer allemaal.
Ik ben niet op zoek naar nog een andere gps. Ik ga nu eerst die 530-serie uittesten. Want uiteindelijk was de oude eTrex wel betrouwbaar als ik een keer de Garmin-kronkels leerde ontwarren.
De Edge zet de GPX bestanden om in een ander formaat, en niet altijd gaat dat goed. Ik heb me er nog niet genoeg in verdiept om er achter te komen wat daar de oorzaak van is (of een oplossing)bdr schreef: ↑zo 22 aug, 2021 19:49[*]Als je een GPX track upload in de Garmin Connect app kan je die best maar in één trek op de Edge zetten want ik vind van z'n leven de tracks ("koersen") niet terug in de app bij afsluiten en terug openen. De app heeft blijkbaar ook netwerkconnectiviteit nodig, en valt je lastig met stomme badges en idiote achievements. Weg met gameification.
Er loopt een onzichtbare beer op jouw track.LHTJoost schreef: ↑zo 05 sep, 2021 21:57... wat ik prettig vind aan mijn Etrex is dat track ook echt tracks zijn (een lijn op een kaart) en niet een dwingende, al dan niet routerende, combinatie van pijlen en dergelijke. .. Dat houdt mij tegen om te switchen naar een Edge. Als ik hier beren op de weg zie die er niet zijn dan hoor ik het graag. ...