Peter Molog schreef: ↑ma 14 jun, 2021 17:54
Flix schreef:Gewoon die spuit erin; klaar.
Wel 2x. Let daar wel op.
Verder helder advies!
Niet helemaal, hoor. M'n vrouw en ik zijn eerst negatief getest en later tweemaal geprikt met Pfizer. Stempels in het gele boekje en de nodige uitgeprinte papieren.
Afgelopen 11 juni stonden wij met de auto (én twee katten mee) in Kiel bij de boot naar Göteborg. Onze toegang werd daar ijskoud en zonder mededogen geweigerd, want ondanks de bovengenoemde papieren hadden wij geen PCR-test ondergaan, welke niet ouder mocht zijn dan 48 uur. Tot pal voor de reis had ik erg veel gedoe, want ons huis stond in de steigers vanwege herstel van aardbevingsschade. Verder nieuwe vloer in de woonkamer met vloerverwarming en Italiaanse tegels erop aangelegd. Amper één dag voor ons vertrek gingen de steigers na de voegwerkzaamheden eruit, de ravage in de tuin opruimen. Veel stress, ook nog bagage in de auto laden, dit alleen al nam twee dagen werk in beslag. Om stoom uit je oren van te krijgen.
Er stond wel een PCR-testlocatie aan een plein in Kiel tegenover de terminal van Stena Line, maar de lange rij wachtende mensen.... Die werkt alleen met een QR-systeem en die heb ik niet in m'n smartphone. De slagboom bij de boot gaat iedere dag om 17.00 uur open en om 18.15 uur dicht, geen minuut later. Veel te kort. Boos en zwaar teleurgesteld nog dezelfde dag terug naar huis gereden….Ik was bijna een week lang zo humeurig en chagrijnig, ik kon de ramen wel stukgooien....
Nu staat de auto bij ons huis met de bagage nog erin en alles is omgeboekt naar heel binnenkort, afspraak gemaakt voor een PCR-test op de dag ervoor. Prijs € 134,50 p.p.!
Gelukkig heb ik van de ANWB-annuleringsverzekering de reiskosten van Stena Line 100% terug gekregen.