door
joukon » za 24 apr, 2021 12:21
Flix schreef: ↑za 24 apr, 2021 11:41
Ik ben het met je eens dat 'ik heb niks te verbergen' een slecht argument is in de privacy discussie.
Als je gesteld ben op je privacy (en dat zou iedereen moeten zijn), kun je beter met iOS werken dan met Android; ook al zo'n 'gratis' gedrocht.
There ain't no such thing as a free lunch.
Linux is voor computers nooit echt wat geworden, o.a. doordat het toch nogal wat gedoe is om zaken werkend en up-to-date te houden. Ik verwacht niet dat dat op een phone beter zal gaan, tenzij het zo'n 'gratis' distro is als Android.
Over het uitzetten van GPS: je zet Locatievoorzieningen uit, de GPS zal nog steeds signalen ontvangen en de positie berekenen. Alleen die wordt dan nergens meer voor gebruikt. Afijn, het doet uiteindelijk wat jij wilt: geen positie doorgeven.
Misschien allemaal off-topic, maar we zijn toch in afwachting van meer info en vooral gebruikers ervaringen met de Apple AirTags, en wat dat voor fietsbeveiliging zou kunnen betekenen.
Ik ben het niet met je eens dat je met iOS beter uit bent als het om je privacy gaat. Apple iOS is een gesloten besturingssysteem en onder de motorkap kan je als gebruiker niet kijken. Het is geen open source net zo min dus als Android.
Dit i.t.t. Linux.
Ook Apple's iOS krijg je gratis bij je apparaat. Alleen de updates/upgrades zijn wat beter geregeld als ondersteuning in vergelijking met Android. Over functionaliteit verschillen de meningen uiteenlopend.
Wie de meeste apps heeft is een dooddoener alsof je honderden apps wilt installeren omdat het kan?
Over Smart Tag+ ging o.a. Samsung al vooraf aan Apple.
https://tweakers.net/nieuws/180278/sams ... nctie.html
De SmartTag+ draait op o.a. BLE. De + variant heeft daarnaast de uwb-chip.
Soms schreeuw Apple van de daken als het een nieuwe functie omarmt, in dit geval deed het dat niet want anderen waren het bedrijf al voorgegaan. Onder andere Android apparaten.
https://tweakers.net/reviews/8348/ook-a ... eband.html
Wat is uwb-chip? Het is grof gezegd een soort bluetooth, maar werkt bij moderne implementaties op een hogere frequentie.
De implementatie verschilt: de iPhone 11 en 12 werken met de U1-chip, die functioneert op 6,5GHz en 8GHz, terwijl de Samsung Galaxy Note 20 en Z Fold 2 werken op veel frequenties tussen 6GHz en 8GHz, volgens de FCC-keuring. Want inderdaad: met de Note 20-telefoons zijn de eerste modellen met Android met uwb-chip ook al verschenen.
Een nadeel; Vanwege de hoge frequentie en het lage zendvermogen reikt uwb niet ver: het bereik is minder dan van bluetooth bijvoorbeeld. Bovendien kan het lastig door objecten en muren heen, al zou het bij bepaalde materialen wel mogelijk moeten zijn.