Helemaal als dat de horeca (en andere bedrijven) nog een beetje kan redden. Als we moeten wachten tot we allemaal weer mogen is het misschien al te laat voor veel bedrijven.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Helemaal als dat de horeca (en andere bedrijven) nog een beetje kan redden. Als we moeten wachten tot we allemaal weer mogen is het misschien al te laat voor veel bedrijven.
Gefeliciteerd allebei. De reden dat je geen prik zou krijgen omdat je ouder bent ontgaat me. Ouderen krijgen toch eerder?Wim schreef:Mijn vrouw en ik zijn afgelopen zaterdag voor de eerste keer gevaccineerd. Mijn vrouw was aan de beurt, maar ik eigenlijk niet omdat ik ouder ben.
Dit wat duidelijker geformuleerd. Aan die Franse app heb je dus niks.Wim schreef: ↑di 20 apr, 2021 15:03Het is een app zoals er voor heel Europe zal komen. Je kunt gegevens uit de nationale databank halen over je eigen vaccinatiestatus, eventuele eerdere besmetting, en recente testresultaten. Dat kun je dan laten zien met een beveiligde QR code op je telefoon, waarmee je bijvoorbeeld de grens over kunt, de trein of het café in mag, of wat dan ook, afhankelijk van waar een overheid dit verplicht stelt. Ik begrijp dat het in Nederland in juni klaar zal zijn, en dat het de bedoeling is dat de nationale systemen compatibel zijn, zeker binnen de EU.
Ik garandeer je dat als je dit bericht op Twitter, Facebook of LinkedIn plaatst, je de halve(gare) wereld over je heen krijgt.
Leuk voor de boomers, maar wanneer ben ik (jaren '70 geboren) aan de beurt? En loop ik extra risico omdat ik veel friet ben gaan eten omdat ik het stickertje 'patatgeneratie' opgeplakt heb gekregen?JanH schreef: ↑di 20 apr, 2021 14:01@Wim. Ze zijn al bezig met de groep onder de 70 jarigen. Ik heb aardig wat familie in de categorie 65-70. Een aantal hebben al een afspraak gemaakt, oudste eerst.
Geboortejaar 1951 vanaf ca 10 april
Geboortejaar 1952 vanaf ca 15 april
Geboortejaar 1953 en 54 vanaf 19 april
Geboortejaar 1955 ergens volgende week
Deze kunnen al een afspraak maken zonder dat ze een uitnodiging hebben ontvangen.
https://www.rivm.nl/nieuws/uitnodiging- ... nel-op-mat
Jij bent weer iets later aan de beurt hé?
Je komt waarschijnlijk net aan aan de beurt. Jaren '80 geboren kom je sowieso nooit aan de beurt. Omdat de zwakste groepen tegen die tijd hun min-of-meer maar niemand die het weet eerste 6 beschermde maanden erop hebben zitten en met urgentie ingepland worden voor de volgende ronde.
Dat was ook mijn inschatting toen ik een week terug een mailtje van mijn huisarts kreeg dat de lichtingen 1958 en 1959 afgelopen zaterdag aan de beurt waren voor een spuitje AstraZeneca. We hadden toen net een weekje vakantie en waren fietsend onderweg naar Limburg. Een week later had ik ook nog wel gevaccineerd kunnen worden, maar ik keerde liever een paar dagen eerder terug naar huis om zo snel mogelijk die prik te kunnen krijgen. Ook omdat je nooit zeker weet of er nog nieuwe zeldzame bijwerkingen gevonden worden die het vaccinatietempo opnieuw kunnen vertragen.
Je zou ook kunnen stellen dat jongeren ditmaal geluk hebben. De Spaanse griep kende destijds weinig genade voor twintigers (zie hier).blokdoorn schreef: ↑di 20 apr, 2021 19:47Begrijp overigens wel dat er enige frustratie is bij 20'ers en 30'ers, als het echt tegenzit met vaccineren, hebben zij die in het actiefste en ondernemendste deel van hun leven zitten enorm geleden onder de maatregelen voor een ziekte die hun relatief weinig kwaad doet, en mogen zij komende maanden nog steeds niks terwijl de ouderen met hun vaccinatiepaspoort overal heen mogen.