Fataal voor de vork, mag ik hopen.
@Fedor: Als Belg mag ik Nederland nu niet binnen dus jullie fietsenhandel ondersteunen wordt moeilijk.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik zeg: ga net als vroeger smokkelen. Ditmaal geen wol, zout of boter, en uiteraard geen drugs, maar fietsen en fietsonderdelen. En log en deel de track, zodat we 'm kunnen na fietsen.
Je brengt me op een idee. Ik gebruik een maat groter (55-559). Nog te koop in ieder geval maar wat me opvalt is dat ze zo goedkoop zijn (<17 euro).Leon schreef: ↑di 30 mar, 2021 20:08Ik zat vorig jaar al goed in de onderdelen, maar een fietsband kan zomaar stuk. Daarom heb ik met de huidige krapte toch maar twee stuks extra laten komen, ook omdat het maar de vraag is hoe lang ze, zelfs ondanks corona, nog geleverd worden. Ik kon ze nog maar in één webshop vinden in deze maat 50-559: internet-bikes.nl. Levering binnen de dag na bestelling, dus ze lagen echt op de plank daar.
Ik kan jaren vooruit.
Binnenbanden zijn altijd bedoeld voor een forse range aan buitenbanddiameters. Als ik kan kiezen tussen twee kies ik de grootste omdat mijn fietsgeschiedenis heeft uitgewezen dat dat de lekbestendigheid flink vergroot. Waar ik fiets komen lekken voor meer dan de helft door meidoorns. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik pas daags erna ontdekte dat er een lek was omdat de band maar erg traag leegliep. Met een strakke band sta je dan in 50 meter langs de kant. En die gaan ook eerder lek denk ik te hebben bemerkt.
Ik heb nog de nodige crankstellen liggen die prima zouden werken. Mischien hier en daar een nieuw/ander kettingblad er op, maar neig nu bijvoorbeeld naar de 48/32 van de klassieke Specialites TA:Grandonneur schreef: ↑di 23 mar, 2021 09:45Waarom niet hiervoor Claris als uitgangspunt genomen. Kansen op een vrolijke combo van 1992 meets 2021. En erg vriendelijke voor de beurs ook nog eens: brifters voor/achter €100, crankset €45, achterderrie €20, etc.
Dan doe je 2x8 met het (compact) FC-RS200 crankstel, vierkante as dus. Kun je tot 34/34 en dat zal toch licht zat zijn voor deze fiets. Zie het al voor me. Mooi man.
Dat is zeker waar. Ik herinner me nog dat de TA cranksets voor slechts €50 in Frankrijk te krijgen waren. Ze zijn er nog wel... maar vaker gaan ze voor €70-100 of nog veel meer. Gelukkig heb ik een klein voorraad.
Stronglight 99. Wat jammer van die schade.