oké, oké, ik begin inderdaad (langzaam) op jullie koers te komen; ik heb zo te zien ook geen keus want het is er gewoon niet (toch vreemd, ergens is er een ondernemer die dit verkoopt, toch?). Goed, plan B dan (de dikke banden), maar daar heb ik dan twee andere vragen bij; die dikke banden, merk je dat er een grotere oppervlakte is die contact heeft met de grond, fietst het wat stroever, zeg maar? en de tweede is; ik wil andere remmen en daar is dit gedeeltelijk om te doen. Mijn cantilevers remmen gewoon niet zo lekker vergeleken met bijvoorbeeld een (mechanische) schjfrem. Ik heb vorig jaar gefietst op een dergelijke fiets en er ging een wereld voor me open! Ik ben ook na 30 jaar die typische velgrem-problemen (warmte afwikkeling, aanlopen omdat het wiel een slinger heeft enz.) zat en vandaar dat ik op zoek was naar een voorvork waar een schijfrem op gemonteerd kan worden, en als ik toch bezig ben..dan maar gelijk verend ook.
OK, dat gaat zo te zien niet lukken maar kan je bijvoorbeeld v-brakes monteren op cantilever nokken en ook nog de zogenaamde stadsremmen (remhendel met een L-vormig verlengstuk) - want die vind ik te handig om op te geven - blijven gebruiken? Heb je daar dan een zgn. modulator voor? ik hoor trouwens dat je v-brakes veel moet verstellen, klopt dit? zo, meer dan twee vragen maar goed...