Ik kwam op het (wellicht inderdaad te dure) woord legaliteit, onder andere als reactie op deze aan mij gerichte woorden:mikefiets schreef: ↑za 16 jan, 2021 20:06Hans,
Geen idee wat jij onder 'legalitieit' verstaat. Het klinkt mij als een nogal zware juridische kwalificatie.
Die ik niet gebruikt heb. En ook niet suggereer.
Waarom mij dit dan toedichten?
(ik kom het woord 'legaal' één keer tegen. Maar zoals je kunt teruglezen, dat is niet van mijn hand)
Maar als je het graag over de (huis)regels wilt hebben, want jouw 'legaliteit' kan niet anders dan daar aan refereren:
onder 'Huisregels', punt 3 Commerciële uitingen, tref je o.a. aan:
b. Te koop/te ruil
c. Reacties op advertenties
d. Overige reacties
Met de woorden "mogen niet meer" leek je te suggereren dat ik (en evt anderen) daar inderdaad zo over zouden denken.mikefiets schreef: "Ik zou zeggen, begin dan zelf een discussie (dus als TS-er!), met als onderwerp:
het aanpassen van de voorwaarden van de rubriek "Te koop gevraagd". Insteek: fietsrouteboekjes mogen niet meer in 'Te Koop Gevraagd' te koop worden gevraagd"
Het staat je vrij om zelf een nieuw topic aan te maken waarin je dit punt maakt. De noodzaak om dit hier te doen is er niet.mikefiets schreef: Het komt mij niet meer dan logisch voor dat deze regels ook van toepassing zijn op de rubriek 'Te Koop Gevraagd'. Want dat is immers eenzelfde rubriek, maar dan in spiegelbeeld!
Er valt duidelijk te lezen:
"Overige reacties op een advertentie zijn niet toegestaan en worden verwijderd. Wil je een discussie voeren over een aangeboden product, dan kan dit elders op het forum"
"Elders op dit forum". Het is niet geheel toevallig, dat ik daar mmerdere malen op gezwezen heb!
De, zich telkens herhalende(!) 'discussies' onder 'advertenties', over fietsgidsboeken, zijn sowieso al off-topic. Maar de huisregels maken benadrukken dat nog eens extra!
Je zou de retorische vraag kunnen stellen: 'waarom zou dat toch zijn?
(ik weet van mensen die specifiek de Verkoop/Te Koop rubriek op dit forum mijden, puur en alleen omdat ze het off-topic gedoe beu waren)
De vraag waarom mensen blijven doorgaan over de onwenselijkheid van het verkopen van fietsreisgidsen (hetgeen volgens de forumregels gewoon toegestaan), maar weigeren hier zelf een topic over te beginnen, wordt met elke serie reacties alleen maar prangender!
Je zou bijna een verband gaan vermoeden tussen off-topic 2ehands-fietsreisgidsen-Warriors, en een indolentie wat betreft het zelf op de juiste plek opstarten van een discussie...
Let wel: dit is geen gebod van mij, maar ik wijs je op de mogelijkheid.
Hans