www.fietsvakantiewinkel.nl
anders gezegd: nieuw kopen...dan blijven mensen veel werk en energie steken in het uitzetten van routes.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik vind het een volkomen normale vraag.LHTJoost schreef: ↑vr 15 jan, 2021 19:45www.fietsvakantiewinkel.nl
anders gezegd: nieuw kopen...dan blijven mensen veel werk en energie steken in het uitzetten van routes.
Uit sympathie voor (en ter aanmoediging van) het kleinschalige ambacht van de routemakers. De interessante achtergrondinformatie en al het zorgvuldige praktische werk (bij de ene schrijver meer dan bij de andere, maar voor Reitsma gaat dat zeker op) mag best gewaardeerd worden.
Jammer dat je nogal selectief citeert. En dan met name het volgende weglaat:javb2812 schreef: ↑za 16 jan, 2021 14:12Uit sympathie voor (en ter aanmoediging van) het kleinschalige ambacht van de routemakers. De interessante achtergrondinformatie en al het zorgvuldige praktische werk (bij de ene schrijver meer dan bij de andere, maar voor Reitsma gaat dat zeker op) mag best gewaardeerd worden.
Als bijvoorbeeld een Vaude tent tweedehands wordt verkocht stoort dat de productie en de voortgang van het grote bedrijf Vaude minder.
Maar dit is een discussie waarin een hoop kan worden afgedongen op ieders argumenten.
Hans
- als ik mijn nieuwgekochte auto na een paar jaar verkoop, dan 'verdien' ik daar aanzienlijk meer aan dan de fabrikant er ooit aan overgehouden heeft.Peter Molog schreef: ↑za 16 jan, 2021 16:50Als je een gebruikt routeboekje koopt, en je 'verdient' € 5,-.
Dan heb je meer winst dan de schrijver van van de gids. Als het mee zit, krijgt die zoiets als € 1,50 tot € 2,00 per verkocht exemplaar.
Wat ben je toch een lieverd.mikefiets schreef: Blijft de vraag open staan:
als sommige mensen van mening zijn dat het (willen) kopen of verkopen van fietsreisgidsen ongewenst is op dit forum, in weerwil van de bestaande regels, waarom dan niet de moeite (/fatsoen) nemen om hier een discussie over te starten?
Daar is Hans veel te aardig voor.willem.m schreef: Het staat schrijvers van routeboekjes vrij om een donatieknop op hun website te plaatsen, en daar tweede (derde, vierde etc) gebruikers van de boekjes expliciet op te wijzen.
Hans,
Als vrijwilliger bij de stichting de Europafietser kan ik de opmerking van Bert volledig onderschrijven.bert sitters schreef: ↑za 16 jan, 2021 18:52Hoeveel ben je kwijt voor een fietsreis naar Rome, inclusief de terugreis met de trein, of vliegtuig en mogelijk transport van de fiets met Soetens?
Hoe verhouden deze kosten zich ten opzichte van de aanschaf van de met veel bloed, zweet en tranen samengestelde gidsen van Paul Benjaminse en Hans Reitsma?
Dan is dat zeker een met goudgaren ingebonden uitgave!bert sitters schreef: ↑za 16 jan, 2021 19:53Tweedehands gidsen kunnen op den duur ook in waarde stijgen. Zie nu de aanbieding op bol.com voor mijn gids El Cid van 20 jaar geleden. Nu bijna het drievoudige van de prijs voor een nieuw boek in 2001. Helaas heb ik alleen nog maar een enkel eigen exemplaar dat ik echt niet kwijt wil.
Zie; https://www.bol.com/nl/p/el-camino-del- ... 000008195/
Te aardig om ondernemend en modern te denken? Volgens mij kan dat prima samengaan.Peter Molog schreef: ↑za 16 jan, 2021 18:29Daar is Hans veel te aardig voor.willem.m schreef: Het staat schrijvers van routeboekjes vrij om een donatieknop op hun website te plaatsen, en daar tweede (derde, vierde etc) gebruikers van de boekjes expliciet op te wijzen.