Het plan met de outdoor-artikelen is als volgt:
Van iedere categorie kan ik bij meerdere merken producten bestellen en ik wil uiteindelijk het beste item in de collectie behouden. Ik ga van drie of vier merken vergelijkbare items aanschaffen en bij testweekenden in de groep gooien. Alle deelnemers kunnen dan met de artikelen spelen en samen bepalen we welk product het beste presteert. De winnaar komt in de winkel en de verliezers verkoop ik met demo-korting of blijf ik gebruiken bij groepsweekenden. Het aanbod in de winkel wordt zo uiteindelijk niet breed, maar wel goed getest. De testverslagen worden gepubliceerd op SintChristophorus.nl.
Er zijn me al wel demo-modellen aangeboden en daar wil ik wel gebruik van maken als ik eens iets echt nieuws uit wil proberen, zoals bijvoorbeeld de gezellige Tentsile hangtenten.
https://www.tentsile.com/
Om scheve gezichten bij de leveranciers te voorkomen en voldoende kritisch te kunnen testen, vraag ik in het geval van een vergelijkende test bewust niet om demo-modellen, maar schaf ze gewoon zelf aan. Tot nu toe vinden alle leveranciers dit prima en reuze interessant.
Als de Corona-restricties het toelaten, wil ik komend voorjaar beginnen met testweekenden en workshops. De testweekenden krijgen een algemeen karakter waarbij je als deelnemer alles mag testen waar je interesse in hebt. De workshops krijgen een specifiek thema, zoals bikepacken voor beginners, hangmatkamperen, bushcraft technieken, koken met eetbare wilde planten, enz.
Voor groepsweekenden kan ik terecht op Scoutingterreinen en een enkele keer een stukje privébos.