Leuke discussies hier
Laten we wel wezen: een fiets an sich is al technologie. Zelfs het meest eenvoudige model zonder electronica.
Dus als je wilt leven naar een overtuiging van zo weinig mogelijk technologie..... dan kun je maar beter helemaal geen fiets gebruiken. Heck, zelfs geen schoenen, want schoenen kun je ook als technologie zien.....
Maarja, wat blijft er dan over?
Ik zie Leon niet in een oeroeboeroe jungle lopen. Maar hij heeft toch wel hele goede punten, en daarom behoort ook hij tot de doelgroep van mijn onderzoek. Immers waar het IMO o.a. om gaat is het optimum tussen zo veel mogelijk voordelen met zo weinig mogelijk technologie. Als in: met welke oplossing kunnen we de grootste veiligheidsverbeteringen realiseren met de minst mogelijke technologische toevoegingen. Dus, welke toevoegingen vindt de doelgroep dan nog wel acceptabel? En wat niet meer? En welke voordelen zijn betaalbaar te behalen, en welke zijn mooi maar te duur? Daar ligt een spanningsveld en nu ik hier wat actiever over denk vind ik het steeds interessanter om daar verder in te duiken.