Edwin* schreef: ↑vr 15 mei, 2020 20:47
Waarom pakken ze juist méér de e-bike dan voorheen? Dat is het punt wat ik duidelijk wil maken.
In het artikel staat namelijk:
“Binnen de groep van zeventigers zie je vooral een stijging onder de mensen de de e-bike pakken”
Ik denk dan: waar zit hun verstand? En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Waar je je aan ergert is in overdrachtelijke zin een artikel van een journalist die inhoudelijk schrijft over een bepaalde categorie weggebruikers. Van mij mag jij je ergeren hoor. Dat recht heb je.
Ik fiets minimaal 3 keer in de week over grotere afstand van 40 - 60 km en behalve op een stuk dijk, heb ik verder geen overdreven veel ouderen gezien. Al helemaal niet op elektrische voertuigen. Het is opvallend rustig op de fietspaden.
Oh ja, af en toe kom je op de recreatieve routes meer mensen aan.
In het oosten des lands valt het allemaal nog wel mee met de 'gekte'. Behalve dan zoals gezegd de recreatief aantrekkelijke routes zoals Posbank en de dijk tussen Westervoort en Millingen aan de Rijn. Echt druk was het aan Waalse strandjes bij Nijmegen. Vooral jongeren. En in parken vooral jongeren. Op sommige hangplekken vooral jongeren.
Ouderen lijken dan toch meer van zulke drukke plekken vandaan te willen blijven.
Ik als oudere in elk geval wel!
Herman van Veen ; 'Opzij opzij opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats,
Ik heb ongelofelijke haast.
Opzij, opzij, opzij,
want ik ben haast te laat,
Ik heb maar een paar minuten tijd.
Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en
weer doorgaan.
Ik kan nu niet blijven, ik kan nu niet langer blijven
staan'.
En neen, een ebike probeer ik zo lang als kan te voorkomen door maar flink in beweging te blijven.
Ik heb mijn hele leven geïnvesteerd in bewegen, dat laat ik mij nu door Rutte niet "afpakken".