Die pootjes kun je ook los kopen, ik heb eerder het idee dat ze te kort waren om voor voldoende steun te zorgen.
Mar dat is mosterd na de maaltijd.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Thanks voor de tip! De fiets stond al vrij rechtop voordat ze bogen. Niet anders dan met de nieuwe.
Een reserveriem weegt 94 gram. Vacuümverpakt door de slager of kaasboer is het een pakje dat simpel in de fietstas past. Bij mij gaat hij standaard mee als ik naar het buitenland ga.Bert van Sprang schreef: ↑ma 10 aug, 2020 10:31Dan gaat er iets anders kapot. Ik zou gewoon een reservefiets meenemen.
Zo'n riem gaat gegarandeerd een keer stuk. Het is namelijk een slijtage onderdeel, net als een ketting. Bij een ketting neem je een paar schakels en een pons mee, bij een riem zou ik 'm buiten de Benelux en Duitsland zelf toch echt meenemen.Flix schreef: ↑ma 10 aug, 2020 12:23Zo’n riem hoort idd nog niet kapot te gaan, dus ik vind het niet noodzakelijk om zo’n ding in reserve mee te sjouwen, ook al weegt ie niks. Anders wordt het natuurlijk als blijkt dat die dingen niet de beloofde levensduur halen, of iig niet bij mij. Dan gaat er uiteraard voortaan een reserve mee.
Dat maakt een reservebelt aanzienlijk minder zwaar dan een ketting.
In een verwant topic wordt door topic starter Flix een interessante site aangehaald ( https://www.cyclingabout.com/carbon-bel ... ed-to-know) als verklaring waarom hij geen reserveriem meeneemt.Flix schreef: Ik ben het met Bert eens, en neem daarom nauwelijks reserve-onderdelen mee. Zo’n riem hoort idd nog niet kapot te gaan, dus ik vind het niet noodzakelijk om zo’n ding in reserve mee te sjouwen, ook al weegt ie niks. Anders wordt het natuurlijk als blijkt dat die dingen niet de beloofde levensduur halen, of iig niet bij mij. Dan gaat er uiteraard voortaan een reserve mee.
1000 Watt? Geen idee hoeveel dat is. Maar ik schreef elders hierover:
het gebeurde trouwens op het moment dat ik vanuit stilstand een steil stuk moest nemen, en niet mocht omvallen vanwege verkeer, dus de kracht moet idd enorm zijn geweest ( want ook de hele combinatie fiets, berijder en bagage is niet heel licht te noemen).
Die van mij 44 gram, en het kan vast lichter.