Binnen de bebouwde kom een goed idee, daarbuiten minder omdat je dan veel forensen weer in de auto jaagt,Bert van Sprang schreef: ↑di 30 jun, 2020 13:44Dat zou heel goed zijn, of snelheid begrenzen op 20 km/h.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Binnen de bebouwde kom een goed idee, daarbuiten minder omdat je dan veel forensen weer in de auto jaagt,Bert van Sprang schreef: ↑di 30 jun, 2020 13:44Dat zou heel goed zijn, of snelheid begrenzen op 20 km/h.
Genoemde maatregelen o.a.: paaltjes op het fietspad weghalen, en e-bikecursussen voor senioren.Van alle fietsdoden was vorig jaar 59 procent 70 jaar of ouder. Het aantal fietsdoden schommelde tussen 1999 en 2019 steeds rond de 200 per jaar, maar de gemiddelde leeftijd van de slachtoffers is dus flink gestegen.
Die groep heeft nog een kinderlijke gewoonte om tijdens het rijden met een ballon te spelen. Jammer als je daar als fietser voor rijdt.eindgebruiker schreef: ↑di 28 jul, 2020 11:50Lijkt me een leuke nieuwe maatregel: helm op in de auto verplicht voor jongeren tot 30 jaar
Een kennis van mij heeft een rijschool, zijn slagingspercentage is hoog, hij krijgt soms mensen dronken of onder invloed van drugs voor rijlessen, zowel auto, motor als brommer. Die zijn nog verbaasd ook als ze geen rijles mogen nemen dan!eindgebruiker schreef: ↑di 28 jul, 2020 11:50Ook interessant: bij de fietsdoden zijn ouderen oververtegenwoordigd. Maar: "Van de autododen is 21 procent 70 jaar of ouder. De grootste groep zijn hier de jongeren tot 30 jaar. Met 35 procent zijn zij zwaar oververtegenwoordigd."
Lijkt me een leuke nieuwe maatregel: helm op in de auto verplicht voor jongeren tot 30 jaar
Beetje arrogant van die fietser om te eisen dat voetgangers maar in de berm moeten springen...
Leg dan eens uit wat je dan als voetganger op "fietssnelwegen" doet. In Nederland hebben we mountainbike routes, als je daar op aan het wandelen bent komt het regelmatig voor dat je opzij moet (springen) voor tegemoetkomende of achterop komende mountainbikers.Blackbelt schreef: ↑do 30 jul, 2020 14:43Beetje arrogant van die fietser om te eisen dat voetgangers maar in de berm moeten springen...
Opzij gaan vind ik hoffelijk, maar zelf verwacht ik niet dat voetgangers echt in het gras (of netels) gaan staan.
In België hebben we nu "fietssnelwegen". Mooie asfaltwegen waar geen auto's op mogen, maar wel voetgangers.
Als voetganger is het gewoon niet leuk op daar te gaan wandelen. Je hebt continu fietsers in beide richtingen, en met z'n 2 wandelen betekent dat je gewoon achter elkaar moet lopen net om te vermijden dat je continu opzij moet springen. Er zijn andere wegen genoeg waar je als voetganger minder gestoord wordt.
Klopt, ik wandel daar niet, maar veel van die paden lopen over vroegere jaagpaden langs kleine of grotere stromen, en dat trekt mensen aan, ook voetgangers dus.Edwin* schreef: ↑do 30 jul, 2020 15:00Leg dan eens uit wat je dan als voetganger op "fietssnelwegen" doet. In Nederland hebben we mountainbike routes, als je daar op aan het wandelen bent komt het regelmatig voor dat je opzij moet (springen) voor tegemoetkomende of achterop komende mountainbikers.Blackbelt schreef: ↑do 30 jul, 2020 14:43Beetje arrogant van die fietser om te eisen dat voetgangers maar in de berm moeten springen...
Opzij gaan vind ik hoffelijk, maar zelf verwacht ik niet dat voetgangers echt in het gras (of netels) gaan staan.
In België hebben we nu "fietssnelwegen". Mooie asfaltwegen waar geen auto's op mogen, maar wel voetgangers.
Als voetganger is het gewoon niet leuk op daar te gaan wandelen. Je hebt continu fietsers in beide richtingen, en met z'n 2 wandelen betekent dat je gewoon achter elkaar moet lopen net om te vermijden dat je continu opzij moet springen. Er zijn andere wegen genoeg waar je als voetganger minder gestoord wordt.
Dat heeft niks met de arrogante eis van fietsers te maken dat voetgangers maar opzij/in de berm moeten springen, maar meer met het inlevingsvermogen van de voetganger die zich daar bevindt. Evenmin is het prettig om op een voetpad voor een fietser opzij te moeten springen, die daar niet hoort te fietsen.
Laat BSP nou net niet een e-bike merk maar een gewoon fietsenmerk zijn. Ze maken ook mooie met belt uitgeruste toerfietsen.Edwin* schreef: ↑vr 17 jul, 2020 14:59Dit plaatje is gewoon van een willekeurige e-bike merk website afgeplukt (bsp fietsen).
Als je ‘m zo geleverd krijgt, dan kan je niets anders dan zo’n rare, achteroverleunende zithouding aannemen.
Het zadel staat achteroverhellend, het stuur staat af-fabriek al op wenkbrauw hoogte en de zitbuis heeft zo’n achteroverleunende hoek (t.o.v. hart trapas), dat het geen zitbuis maar een ligbuis is.
Ik probeer hier een e-bike overigens niet belachelijk te maken. Dat zijn ze over het algemeen van zichzelf al.
Het is altijd wel lachen met Edwin en zijn pogingen om zichzelf belachelijk te maken.Edwin* schreef: ↑vr 17 jul, 2020 14:59Dit plaatje is gewoon van een willekeurige e-bike merk website afgeplukt (bsp fietsen).
Als je ‘m zo geleverd krijgt, dan kan je niets anders dan zo’n rare, achteroverleunende zithouding aannemen.
Het zadel staat achteroverhellend, het stuur staat af-fabriek al op wenkbrauw hoogte en de zitbuis heeft zo’n achteroverleunende hoek (t.o.v. hart trapas), dat het geen zitbuis maar een ligbuis is.
Ik probeer hier een e-bike overigens niet belachelijk te maken. Dat zijn ze over het algemeen van zichzelf al.
649E1F42-F7D0-45FE-A950-834D152701C0.png