Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Zeker wel Bert!Bert van Sprang schreef: ↑do 16 jul, 2020 21:06En vind je niet dat dit soort dure pedalen het langer als een jaar uit moeten houden? En je dus aan de verkoper om een paar nieuwe kunt vragen.
Dan is de constructie van Time Atac pedalen een stuk simpeler. Een industrielager en een as, niks aan te verstellen, lager is eenvoudig te vervangen mocht dat nodig zijn.Shadow schreef: ↑do 16 jul, 2020 20:47Nou ik heb de boel even ontleed;
rsz_img_20200716_201748042.jpg
Die linker is van het pedaal dat nog heel was.
rsz_img_20200716_202328751_hdr.jpg
Daar is dus een stuk schroefdraad met de kogelkooi verdwenen, het buitenlager is opgebouwd uit 2 rijen kogels die heel netjes, dat dan weer wel, nastelbaar zijn. De zwarte bus duwt het buitenlager op z'n plek en fungeert tegelijk als bus voor het glijlager dat het binnenlager vormt. Wat ik wel jammer vindt is dat deze as ook al corrosie sporen vertoond, terwijl de kapotte dat niet doet
Ik had gelukkig op m'n Big Dummy dezelfde pedalen, die zitten nu even op de Salsa.
Maar eens haast maken met die combi pedalen
Gelukkig greep het wiel "de resten" niet mee.
Wieluitslag en snelheid zijn gelukkig meestal omgekeerd evenredig.Fedor schreef: ↑di 28 jul, 2020 08:40Gelukkig greep het wiel "de resten" niet mee.
Laatst werd de net-gemonteerde (halve) kettingkast van mijn vrouw meegenomen door de ketting bij snel terugschakelen (derailleur). Kost me drie kwartier om de resten en de ketting achter het tandwiel vandaan te krijgen. Ik begon netjes maar eindigde met compleet zwarte klauwen