Rollerbrakes zijn niet perse wat de gemiddelde wereldfietser gebruikt.Biba schreef: ↑zo 21 jul, 2019 10:45Bedankt voor het warme welkom en de leuke reacties en handige tips.
Mijn fiets is een Gazelle Orange plus. Ik heb 'm tweedehands gekocht maar even googelen vertelt mij dat er 'rollerbrakes' op zitten. Niet dat mij dat veel zegt, maar jullie misschien wel.
Voor wat betreft fietsbroek met zeemleer ..... tja, daar heb ik naar gezocht maar zijn moeilijk (of eigenlijk helemaal niet) te vinden in mijn maat. Ik zei het al...... zwaar overgewicht. Misschien, hopelijk, over een tijdje lukt dat wel.
En ik woon in de buurt van de Veluwe, dus heuvels genoeg hier. Heb ook al wat Posbank kilometers achter de rug maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dat soms, als het serieus steil werd, lopend was
Dat het zo druk is op de Moezel route, daar was ik al wel bang voor. Ik ben niet zo van het massa-toerisme. Heb ook al zitten kijken naar de route langs de Saar vanaf Saarbrucken, dat schijnt net iets minder druk te zijn en redelijk vlak.
Volgens wat ik gelezen heb kan ik wel met fiets en al met de trein die kant op. Alleen moet alle bagage er af, dat is dan nog wel even een 'dingetje'..... zeker als je alleen bent.
Vooral omdat ze bij lange stijle afdalingen warm kunnen lopen.
Andere remmen trouwens ook maar rollerbrakes van oudsher wat meer. Goed onderhoud en bij afdalingen zoveel mogelijk rechtop zitten om op de wind te remmen en regelmatig aan de kant gaan stil staan houdt het probleem binnen te perken.
Een 7 versnellingen achteras kan bij erg stijle beklimmingen ervoor zorgen dat je moet afstappen. Maar dat heb je al gemerkt op de posbank. Daar heb je je remmen ook kunnen testen lijkt me.
Wellicht dat een kleiner tandwiel voor een idee is om te overwegen.