Integendeel, het blijkt nu dat klagen wel degelijk helpt! Ook op de sociale media is de NS het vuur aan de schenen gelegd over deze beperking (doorgedrukt door de spoorwegvakbond), met succes dus.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Integendeel, het blijkt nu dat klagen wel degelijk helpt! Ook op de sociale media is de NS het vuur aan de schenen gelegd over deze beperking (doorgedrukt door de spoorwegvakbond), met succes dus.
Wordt alleen maar makkelijker. Een fietslengte afstand zit je altijd goed!
In het vliegtuig of Duitse IC/ICE zit er ook wel eens iemand op mijn plek. Dan laat ik mijn instapkaart of reservering op telefoon zien en staat die persoon op. Je kunt de problemen ook zoeken natuurlijk, en lekker fietsen naar Arnhem is sowieso leuker....peter76 schreef: ↑wo 24 jun, 2020 22:57Het lijkt me sowieso een beetje makkelijk bedacht: straks zit ik vast aan een bepaalde trein/tijd/verbinding. En wie geeft de garantie als ik straks het bordes in klim en er is toch geen ruimte. Het lijkt me niet dat er een bordje komt te staan met "gereserveerd voor..." Ik voorzie dus een "wel betalen, geen service-constructie".
Dan heb je nooit een Duitse conducteur een fietsencoupé zien schoonvegen. Daar gaan allen die geen fiets/kinderwagen/rolstoel bij zich hebben rigoreus de coupé uit.willem.m schreef: ↑wo 24 jun, 2020 19:54Het lijkt me niet de juiste omgangsvorm om iemand van een stoel af te gooien. Als ik conducteur was, zou ik het in elk geval niet doen als er weer zo'n klagende NS-basher tegenover me staat.Ivo Miesen schreef: ↑wo 24 jun, 2020 19:44Gooien dan de conducteurs ook de klapstoelklevers van de klapstoelen af als je gereserveerd hebt?
Ik maak geen aannames (en zelfs al zou ik dat doen, dan weet je niet of ik naar historie of buiten de grens kijk). Wel vind ik het taalgebruik in jouw berichtje (d.w.z. dat wat nu ergens midden in de 'quotewaterval' staat) ongenuanceerd.Ivo Miesen schreef: ↑wo 24 jun, 2020 23:41Dan heb je nooit een Duitse conducteur een fietsencoupé zien schoonvegen. Daar gaan allen die geen fiets/kinderwagen/rolstoel bij zich hebben rigoreus de coupé uit.willem.m schreef: ↑wo 24 jun, 2020 19:54Het lijkt me niet de juiste omgangsvorm om iemand van een stoel af te gooien. Als ik conducteur was, zou ik het in elk geval niet doen als er weer zo'n klagende NS-basher tegenover me staat.Ivo Miesen schreef: ↑wo 24 jun, 2020 19:44
Gooien dan de conducteurs ook de klapstoelklevers van de klapstoelen af als je gereserveerd hebt?
Totdat deze maatregel werd ingevoerd heb ik bewust mijn vrij weekend abonnement gehouden, uit solidariteit. Op het moment dat de NS met deze regel kwam was die solidariteit snel over en koos ik voor mijn portemonnee. Jarenlang was ik het tegendeel van een NS basher. Je maakt aannames zonder te kijken naar de historie (of buiten de grens).
Ik heb geen app van de NS, hoe te doen?aandegracht schreef: ↑do 25 jun, 2020 09:16Fietsen per 1 juli 2020 weer in de trein toegestaan. Bron Radio1 journaal 09h15
Er moet gereserveerd worden voor de fiets. https://www.treinreiziger.nl/ook-fiets- ... verplicht/
Maar best lastig als ik me ergens op een station bevind en de computer thuis... . Mijn smartphone kan geen apps downloaden.
Een Duitse Regional Express rijdt veelal een route met een afstand die even lang of soms zelfs langer is dan een gemiddelde Nederlandse Intercity.Bert van Sprang schreef: ↑vr 26 jun, 2020 10:07Ook in het hier veel geprezen Duitsland geldt een reserveringsplicht. Bij doorgaande treinen zowel voor passagier als voor de fiets. Dit moet je een aantal dagen van te voren regelen. Het is erg lastig als je trein uitvalt, dan moet je in de rij voor een nieuwe reservering, terwijl ondertussen treinen met de juiste verbinding voor je neus vertrekken. In regionale treinen wordt je zonder problemen geweigerd als alle fietsplekken bezet zijn. Er is dan ook niets mis mee als je op zondagmiddag vanuit Zuid-Limburg naar huis pas met de volgende trein mee kunt. Weet overigens iemand hoe het dit jaar in juli en augustus in de spits gaat?
Het is toch juist prima dat ze de vervuilende auto's thuislaten en het schone, collectieve openbaar vervoer benutten?
Nou, met de fiets in een overvolle Regional Expres op zondagmiddag tussen randalierende Schlachtenbummler is bepaald geen onverdeeld genoegen kan ik je verzekeren (behalve misschien als het fans van FC St.Pauli uit Hamburg zijn want dat schijnen beschaafd-linkse pacifistische intellectuelen te zijn).