de aarde overleeft het wel hoor. De enige reden om er op andere manier mee om te gaan is de mens zelf.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:de aarde overleeft het wel hoor. De enige reden om er op andere manier mee om te gaan is de mens zelf.
Mijn vraag van daarnet gaat over de NMBS.bert sitters schreef: ↑zo 21 jun, 2020 08:27Morgen neemt de NS belangrijke besluiten over de voortgang van tijdelijke maatregelen in verband met Corona.
Mondkapjes wel, afstand houden weet ik niet.Martin E. van Doornik schreef: ↑za 20 jun, 2020 23:08Nog een vraag: moeten alle passagiers in de Belgische treinen ook afstand bewaren en mondkapjes dragen? Ik zie bij spoorwegovergangen nog treinen voorbij rijden met dergelijke situaties aan boord.
Volgens deze site wel: https://www.belgiantrain.be/nl/news/coronavirus
Beste Martin,Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 21 jun, 2020 09:40Mijn vraag van daarnet gaat over de NMBS.bert sitters schreef: ↑zo 21 jun, 2020 08:27Morgen neemt de NS belangrijke besluiten over de voortgang van tijdelijke maatregelen in verband met Corona.
Wij hebben juist besloten één van onze twee auto's weg te toen. Werd vrijwel alleen voor WW-verkeer gebruikt en dat ligt sinds het thuiswerken stil. Als de boel weer gaat draaien gaan we proberen met één auto rond te komen.
Leuk interview met Josse de Groot (hier onderaan), die hierover contact met de NS had opgenomen. Citaat: "De NS gaf niet thuis en de reacties die hij van NS-medewerkers kreeg via twitter en op een reizigersforum noemt hij ‘vrij lomp’. ‘Ik heb het idee dat het meenemen van de fiets door NS wordt gezien als een luxeproduct. Ook hoe het werd meegedeeld zegt veel. De fiets is geen noodzakelijke reis was de boodschap. De NS zei niet: we hebben gewikt en gewogen, maar het is tijdelijk helaas niet mogelijk. Er klonk weinig begrip in door voor de reiziger. Ik heb de indruk dat de NS geen zin heeft in fietsen. De coronacrisis lijkt een mooi alibi om de fiets er tijdelijk uit te werken.’daulagari schreef: ↑ma 08 jun, 2020 22:33Fietsersbond wil einde aan fietsverbod in trein
‘NS maakt het probleem wel erg groot’
De fietsen uit de trein of het corona virus?
Klopt, vandaag met de fiets in de trein dwars door Duitsland gereisd, ook met zo'n nieuwe ICE. Fietsvervoer is in orde.bert sitters schreef: ↑vr 29 mei, 2020 16:01Het is op zich juist dat het nog niet bindend is, maar de DB voert het besluit wel al uit met 8 fietsplaatsen in nieuwe ICE4 hogesnelheidstreinen.
Heb je hier misschien iets aan?anne marie schreef: Is er ondertussen al nieuws in verband met de eventuele aanpassingen van de maatregelen bij de NS?
Zit er een kans in dat ze het verbod om fietsen mee te nemen eventueel opheffen?
Wij duimen er alvast voor ...
Hoe gaat het eigenlijk als je een overstap mist van een trein waar je voor gereserveerd hebt voor zitplaats en fiets. Hopen dat de volgende IC wel plek heeft ?Poppink schreef: ↑ma 22 jun, 2020 22:26Klopt, vandaag met de fiets in de trein dwars door Duitsland gereisd, ook met zo'n nieuwe ICE. Fietsvervoer is in orde.bert sitters schreef: ↑vr 29 mei, 2020 16:01Het is op zich juist dat het nog niet bindend is, maar de DB voert het besluit wel al uit met 8 fietsplaatsen in nieuwe ICE4 hogesnelheidstreinen.
Keurig geregeld allemaal, zelfs pünktlich ruim een uur later aangekomen dan gepland.
Dat moet ik de DB nageven, ze rijden nooit op tijd.
Dan naar een perronchef lopen en een aantekening laten maken op je ticket (of dat door de conducteur van je vertraagde trein laten doen). De verplichte verbinding valt dan weg en je kunt iedere trein pakken die je wil. Dus ook als je een IC hebt gereserveerd en er rijdt nog een ICE met plek, je mag er dan gewoon in. Maar zorg voor de aantekening op je ticket door een DB beambte.Ligger schreef: ↑di 23 jun, 2020 22:48Hoe gaat het eigenlijk als je een overstap mist van een trein waar je voor gereserveerd hebt voor zitplaats en fiets. Hopen dat de volgende IC wel plek heeft ?Poppink schreef: ↑ma 22 jun, 2020 22:26Klopt, vandaag met de fiets in de trein dwars door Duitsland gereisd, ook met zo'n nieuwe ICE. Fietsvervoer is in orde.bert sitters schreef: ↑vr 29 mei, 2020 16:01Het is op zich juist dat het nog niet bindend is, maar de DB voert het besluit wel al uit met 8 fietsplaatsen in nieuwe ICE4 hogesnelheidstreinen.
Keurig geregeld allemaal, zelfs pünktlich ruim een uur later aangekomen dan gepland.
Dat moet ik de DB nageven, ze rijden nooit op tijd.