door
Leon » do 14 mei, 2020 11:07
bert sitters schreef: ↑do 14 mei, 2020 07:33
Een knelpunt kan wel optreden in de treinen naar Zandvoort aan Zee op een zonnige zondag en dit is afgelopen zondag al gebeurd. Dit wordt echter niet veroorzaakt door reizigers met een fiets, maar door een meute aan strandgangers die wel gewoon een vervoerbewijs kunnen aanschaffen, terwijl de fietskaartjes zijn geblokkeerd in de automaten.
Dat fietsen, die normaliter toch echt meer dan één zitplaats in beslag nemen, voor een vriendenprijs mee mogen buiten de spits komt omdat er dan ruimte in de treinen over is. Dan is het een extra service. Als die ruimte er niet is zou het niet onredelijk zijn om voor fietsen een tarief naar rato van ruimtegebruik te tellen. Dat is dan geen leuk tarief. Wegens corona kiest men echter eerder voor mensen dan voor fietsen. Ik snap dat wel.
De komende tijd moet blijken of de ruimte er ook blijft.
Voor mij persoonlijk zou het het fijnste zijn als er een algemene regel komt dat ik - maar san ook in België - tot max 50 km van mijn woonplaats zou mogen vertoeven, om interregionale besmetting te voorkomen. Dan is een fiets in een trein helemaal niet nodig.