Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat je er tegenwoordig meer van lijkt te horen is volgens mij de verandering in hoe wel "nieuws" tot ons nemen want volgens mij is dit nog steeds een klein aantal mensen.Dit uitvergroten van de bedreigingen zorgt er misschien zelfs voor dat mensen het gevoel hebben nog minder de controle te hebben. In feite zorgen complottheorieën ervoor dat mensen zich nog onzekerder, machteloos en gedesillusioneerd voelen. En eenmaal in deze staat is het ook waarschijnlijker dat ze in deze theorieën blijven geloven
Vroeger zijn we ingeënt tegen mazelen, rode hond, etc. Wat niemand weet is dat je meteen nano deeltjes binnen hebt gekregen om bestand te zijn tegen het complotvirus.willem.m schreef: ↑zo 26 apr, 2020 09:55Ik vermoed dat complotdenkers veel meer afstand van feiten nemen dan 10 tot 20 meter, en de hele tussenliggende ruimte opvullen met verzinsels. Als dat hen een geruststellend gevoel geeft, is dat prima.
Wél weet ik dat complottheorieën bij ons thuis taboe zijn. Ik moet er niet aan denken dat onze kinderen met het complotvirus besmet raken. Het schijnt dat als je er eenmaal in gelooft, je er nooit meer van af komt.
Speculaties zijn er genoeg en dit is ondertussen ook geen nieuwe speculatie meer.eindgebruiker schreef: ↑do 30 apr, 2020 10:10en op basis daarvan speculeert dat het de grotere druppeltjes zijn (die binnen anderhalve meter op de grond vallen) die je ziek maken, en niet de microdruppeltjes die door de lucht blijven zweven.
En niet te vergeten tracing/tracking/testing:eindgebruiker schreef: ↑ Goed nieuws: Geen binnenlandse besmettingen in Zuid-Korea. Met mondkapjes, handschoenen, afstand houden.
Wat betreft superspreader events geloof ik wel dat die (bijna) allemaal binnen plaats vinden maar daarbuiten vinden ook nog (gewone) besmettingen plaats.De superspreader events waren bijna allemaal binnen, en hadden bijna allemaal te maken met hoesten, hijgen, luid praten, zingen. Buiten verwaaien de druppeltjes snel, en zou er te weinig overblijven om je ziek te maken.
Hier een kort artikeltje van de Universiteit Twente. Voegt niet meer informaite toe dan inmiddels al bekend, De professor vloeistofdynamica besluit met: "De corona-pandemie laat zien dat we nog te weinig weten over de vloeistoffysica van niezen, hoesten, spreken en gewoon uitademen...."Leon schreef: ↑do 30 apr, 2020 10:18Speculaties zijn er genoeg en dit is ondertussen ook geen nieuwe speculatie meer.eindgebruiker schreef: ↑do 30 apr, 2020 10:10en op basis daarvan speculeert dat het de grotere druppeltjes zijn (die binnen anderhalve meter op de grond vallen) die je ziek maken, en niet de microdruppeltjes die door de lucht blijven zweven.
Als ik de deskundigen her en der hoor valt me vooral op dat er erg weinig echt bekend is, zelfs als ik de gebruikelijke voorzichtigheid in formuleringen van deskundigen meeneem.
Of bij het passeren en tegemoetkomen het gezicht even naar de andere kant draaien en na de fietstocht je haar (of helm) wassen.
Of je bedenken dat dosis afhankelijk is van concentratie maal tijdsduur.