Ik plaats in dit draadje enkele berichten n.a.v. een mededeling van Wim in het draadje 'Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden' die uitnodigt tot off-topic reacties.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Eric op de Fiets schreef: ↑di 28 apr, 2020 23:28Hier op de veluwe zijn ook al hotels open, eten alleen voor de hotel gasten. Ik zag ook al een aanbieding uit Eupen, Limburg en Loppersum. Dat is toch een mooi tochtje tijdens deze covid-19 tijden.![]()
Ruud-H schreef: ↑wo 29 apr, 2020 09:36Vreemd, een aanbieding uit Eupen, terwijl België nog op slot zit.....Eric op de Fiets schreef: ↑di 28 apr, 2020 23:28Ik zag ook al een aanbieding uit Eupen, Limburg en Loppersum. Dat is toch een mooi tochtje tijdens deze covid-19 tijden.![]()
![]()
Marjan schreef: ↑di 28 apr, 2020 18:46Natuurkampeerterrein in Wijnjewoude is open muv sanitair
Hier een lijst met campings met prive sanitair.
https://www.kampeermeneer.nl/camping-me ... -sanitair/
Ik vraag me af of dit correct is. In België mogen mensen niet eens naar hun eigen buitenverblijf gaan, familiebezoeken zijn verboden en enkel essentiële verplaatsingen zijn toegestaan (woonwerk, hulp aan anderen en een frisse neus halen). Logeren in een hotel lijkt me niet compatibel met deze maatregelen.Blackbelt schreef: ↑wo 29 apr, 2020 10:27In België mogen hotels open zijn, maar niet de bar, ontbijtruimte, restaurant.
Mogelijk willen ze dan wel iets om te eten naar je kamer brengen.
Ik zou ze toch eerst bellen om te weten wat je kan verwachten ter plaatse.
Maar ik weet niet of je de grens over geraakt als toerist....
Ik ben bang dat dat snel weer terugkomt. Iedereen zit nu te fantaseren om absoluut het maximale uit de anderhalvemetersamenleving te halen waardoor straks quasi iedereen de hele dag op anderhalve meter van meerdere mensen zit, plus de nodige sorrykantochgebeuren-vergissinkjes. Ik denk, durf de gok te wagen, dat anderhalve meter dan niet voldoende is. Ik denk dat af te leiden uit de toch behoorlijk teleurstellende snelheid waarmee de epidemie in ons land en in en de ons omringende landen, B, D, teruggedrongen wordt. Laten we hopen dat het meevalt.
Op basis van de berichtgeving over de cijfers valt mij die snelheid juist mee. Ga maar na: de uitbraak begon twee maanden geleden pas echt goed. Ik had half maart ook niet gedacht dat de meeste mensen zich blijkbaar zo goed aan de richtlijnen zouden houden. Ik ben wel bang dat de discipline minder wordt, zeker als veel mensen flink in de sociale en/of financiële problemen gaan komen. Nog even volhouden! En zo niet, dan wordt het (vele) maanden lang conditioneren op macroniveau. Maken we dat ook eens mee.
Voeren andere landen dit trouwens ook in? Ik lees er weinig over...
Accoord.