Ja het is een vette drogreden. Een jij -bak.
Een opmerkelijke uitspraak vind ik dat. Juist nu zouden we moeten weten dat er meer zomaar weg kan gaan dan we ooit voor mogelijk hielden.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja het is een vette drogreden. Een jij -bak.
Een opmerkelijke uitspraak vind ik dat. Juist nu zouden we moeten weten dat er meer zomaar weg kan gaan dan we ooit voor mogelijk hielden.
Wat er zomaar weg kan gaan weten we nog niet.
Uiteraard betaalt de hoteleigenaar dat. Wat hij ervoor terugkrijgt: een hogere ranking onder veelboekers, dus een grotere kans dat de kamer geboekt wordt door betrouwbare gasten (zowel financieel als waarschijnlijk ook qua gedrag). Wederom die win-winsituatie...Revanho schreef: ↑za 25 apr, 2020 09:35https://www.booking.com/genius.nl.htmleindgebruiker schreef: ↑za 25 apr, 2020 09:21Intrigerend.
Bij Apple hebben ze de betekenis van het woord Genius omgebogen tot "ik werk op de helpdesk en weet net iets meer dan de verkopers hier". Wat betekent Genius bij Booking.com?
Waarbij het niet duidelijk is of die extra voordelen betaald worden met een tikkeltje minder winst van Booking of het vooral de accommodatie-eigenaar is die hier meer voor moet afdragen.
Renaat
Wat een raadselachtige opmerking gezien het uitgangspunt van de discussie: voor- en nadelen van een podium waarop vrijwel alle hotels in een regio te vinden zijn, zodat je prijzen snel kunt vergelijken en eenvoudig kunt boeken. Voorwaarden waaraan jouw txt-bestandje in geen enkel opzicht voldoet.
Het is gewoon een illustratie van de waanzinnige infomatie-overkill die in de internetwereld heerst. Ik denk dat je me wel begrijpt.peter de rijk schreef: ↑za 25 apr, 2020 12:32Wat een raadselachtige opmerking gezien het uitgangspunt van de discussie: voor- en nadelen van een podium waarop vrijwel alle hotels in een regio te vinden zijn, zodat je prijzen snel kunt vergelijken en eenvoudig kunt boeken. Voorwaarden waaraan jouw txt-bestandje in geen enkel opzicht voldoet.
Er zijn tal bedrijven die weinig bijdragen aan een betere samenleving.egopro schreef: ↑za 25 apr, 2020 12:23Ik wilde me niet met deze discussie bemoeien maar ik werd getriggered door het volgende opinie stuk in de Volkskrant. Het sluit aan bij deze discussie.
Mijn gevoel is dat er voor dit soort bedrijven (booking.com) geen plek dient te zijn in de rij voor overheidssteun. De exorbitante winsten die gemaakt en worden en dan geen spaargeld hebben om een paar maanden salaris te kunnen betalen. Deze bedrijven die geen enkele toegevoegde waarde bieden alleen maar als doel hebben om primair hun aandeelhouders dividend uit te keren.
Het product wat ze leveren draagt op geen enkele manier bij aan een betere samenleving.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bf5a48bc/
Booking.com draagt wel wat bij aan de maatschappij (praktisch voordeel bij vakantieplanning), maar als ze in hun positie geen financiële buffer aanhouden is dat hopelijk op hun eigen risico. Als je leest dat ze structureel van een groot deel van hun winsten en leningen hun eigen aandelen opgekocht hebben om de koerzen te laten stijgen, en na zo'n korte periode van tegenwind al moeite zeggen te hebben om hun personeel te betalen, dan zakt toch je broek af.egopro schreef: ↑za 25 apr, 2020 12:23Ik wilde me niet met deze discussie bemoeien maar ik werd getriggered door het volgende opinie stuk in de Volkskrant. Het sluit aan bij deze discussie.
Mijn gevoel is dat er voor dit soort bedrijven (booking.com) geen plek dient te zijn in de rij voor overheidssteun. De exorbitante winsten die gemaakt en worden en dan geen spaargeld hebben om een paar maanden salaris te kunnen betalen. Deze bedrijven die geen enkele toegevoegde waarde bieden alleen maar als doel hebben om primair hun aandeelhouders dividend uit te keren.
Het product wat ze leveren draagt op geen enkele manier bij aan een betere samenleving.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bf5a48bc/
Nee.
Zoals ik, en anderen, al eerder zeiden : dankzij Booking kan ik langer op een dag fietsen.
Booking.com is niet veel meer dan een prikbord waarop vraag en aanbod samenkomen. Prijzen, beschikbaarheid en boekingsvoorwaarden (annuleren bv.) worden door de hotels zelf bepaald, al zijn er wel bepaalde voorwaarden. Je sluit de overeenkomst ook met het hotel zelf, niet met booking.com.
Uiteraard probeer ik dat maar ik ben ook een realist en wil graag contact hebben met mensen . De meeste mensen willen niet overstappen op privacy respecterende apps. Dus ontkom ik er niet aan om ze te gebruiken. Mijn pleidooi is ook niet tegen die bedrijven als zodanig, wel tegen de manier waarop ze de markt monopoliseren en daarna aan datavergaring doen. M.i. is het tijd dat de maatschappij zich daar tegen gaat verweren en dat overheden hun burgers gaan beschermen in plaats van met deze bedrijven samen te gaan werken. Ik heb wel eens gelezen (weet niet meer waar) dat FB of Google wel willen helpen met ontwikkelen van identificatie apps, zoals de opvolger van DigiD. En dat alles natuurlijk met maar één doel: 'we want to connect people and make the world a better place' .willem.m schreef: ↑za 25 apr, 2020 09:47Misschien offtopic, maar maken de heren (?) critici ook vanuit principieel oogpunt geen gebruik van Google en Whatsapp? Daar zitten ook bedenkelijke bedrijfsstrategieën en verdienmodellen achter. Stel dat Booking over de kop gaat, dan springt Google of Facebook verder in die markt. Als je principieel bent, waar ik respect voor heb, dan go all the way.
Hier staat een aardig verhaal van zo'n 'genius': de trukendoos van Booking.com.eindgebruiker schreef: ↑za 25 apr, 2020 09:21Intrigerend.
Bij Apple hebben ze de betekenis van het woord Genius omgebogen tot "ik werk op de helpdesk en weet net iets meer dan de verkopers hier". Wat betekent Genius bij Booking.com?
Dat komt wel goed, want oom Donald en Booking.com hebben elkaar nodig