In afwachting dat we (hopelijk snel) weer de fiets op kunnen, probeer ik één en ander weer te optimaliseren.
Electronica onderweg blijft een hoofdbreker.
Ik probeer zoveel mogelijk gestandaardiseerd te werken, wat neerkomt op toestellen met micro usb --> usb aansluiting.
Zonnepaneel blijft thuis volgende trip. Ik neem 2 powerbanks mee.
Hier starten eigenlijk de vraagtekens.
Als ik kijk op al mijn electronica, hebben al die chargers eigen specificaties.
- Sony RX 100 camera: output: 5V = 1.5A
- Sony A500 camera: output 5V = 0.5A
- Kindle e-reader: output 5V = 0.85A
- Motorola telefoon: Output 5.35V = 2A
Als ik een charger wil bestellen met meerdere usb ingangen, geven deze specificaties in Watt, bv 12 W per poort of 5V / 4.8 A bij een Xtorm charger, waarmee je dan meerdere toestellen tegelijkertijd kunt opladen rechtstreeks van het net.
Ik heb een Lexmark charger met 3 usb poorten die output 5V / 2.4A (each port) of 3.4A (max. total) geeft (véél meer dan de chargers die de fabrikant bij zijn toestel levert dus).
De vraagtekens worden nog groter wanneer ik de toestellen met een powerbank will opladen.
Want powerbank één heeft een uitgang die 1.5V / 2.4A max geeft en een andere uitgang die 2.5V / 2.4 A max geeft (dus meer Volt maar evenveel Ampère ??)
Powerbank twee heeft een uitgang die 1A/5W geeft en een andere poort die 2.1A/10 W geeft.
Hoe weet ik nu welk toestel ik waar mag insteken zonder het te beschadigen ?
Electronica onderweg blijft een hoofdbreker.
Ik probeer zoveel mogelijk gestandaardiseerd te werken, wat neerkomt op toestellen met micro usb --> usb aansluiting.
Zonnepaneel blijft thuis volgende trip. Ik neem 2 powerbanks mee.
Hier starten eigenlijk de vraagtekens.
Als ik kijk op al mijn electronica, hebben al die chargers eigen specificaties.
- Sony RX 100 camera: output: 5V = 1.5A
- Sony A500 camera: output 5V = 0.5A
- Kindle e-reader: output 5V = 0.85A
- Motorola telefoon: Output 5.35V = 2A
Als ik een charger wil bestellen met meerdere usb ingangen, geven deze specificaties in Watt, bv 12 W per poort of 5V / 4.8 A bij een Xtorm charger, waarmee je dan meerdere toestellen tegelijkertijd kunt opladen rechtstreeks van het net.
Ik heb een Lexmark charger met 3 usb poorten die output 5V / 2.4A (each port) of 3.4A (max. total) geeft (véél meer dan de chargers die de fabrikant bij zijn toestel levert dus).
De vraagtekens worden nog groter wanneer ik de toestellen met een powerbank will opladen.
Want powerbank één heeft een uitgang die 1.5V / 2.4A max geeft en een andere uitgang die 2.5V / 2.4 A max geeft (dus meer Volt maar evenveel Ampère ??)
Powerbank twee heeft een uitgang die 1A/5W geeft en een andere poort die 2.1A/10 W geeft.
Hoe weet ik nu welk toestel ik waar mag insteken zonder het te beschadigen ?