Via de oude Romeinse heirweg naar het Canal Du Centre. Den Duyts heeft daar met de hem typerende generositeit wat erfgoed nagelaten.
Wij Belgen kunnen dat ook: Strépy-Thieu, werelderfgoed geldverspilling.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:OK, dank je.CarlW schreef: ↑za 11 apr, 2020 18:17De Chaussée Brunehaut grofweg tussen Asse en Mons, een aftakking van de heirbaan tussen Boulogne en Keulen. Ook in Frankrijk zijn er nog stukken onder die naam te vinden. Brunehaut (of varianten) is een verbastering van de naam van een Frankische koningin die de oude Romeinse weg heeft laten herstellen en weer operationeel gemaakt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chauss%C3%A9e_Brunehaut
Prachtig! Geef jij ook fotografiecursussen?
Dat het bij 'ons' rustig is komt neem ik aan doordat locals hun 'onnodige' buitenactiviteiten beperkt houden. Ik denk dat dit goede gedrag snel stopt zodra randstedelingen hierheen komen om te gaan fietsen.Bert van Sprang schreef: ↑zo 12 apr, 2020 19:32...
(ik zou bijna de randstedelingen adviseren: pak je fiets in de auto, rijdt naar Brabant en fiets een stuk.
...
Vroeger was er een Vlaamse WO2-oorlogsserie, waarbij elke aflevering begin met een opeenvolging van een aantal rechte lege wegen. Geen idee hoe de serie heette maar dat (sombere) beeld is altijd in mijn herinnering gebleven (was ook goede muziek bij).