Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik begrijp hieruit juist dat men in België het er ook niet over eens is.
Moet ik daar een letterlijke bron voor gaan zoeken? Soms wordt het voor de hand liggende inderdaad niet gezegd.Bert van Sprang schreef: ↑vr 10 apr, 2020 10:27Dit hoor ik jou al vaker zeggen, maar zie ik in de officiële publicaties niet terug komen, of zie ik iets over het hoofd?Men wil er mee voorkomen dat besmettingen vanuit besmettingshaarden getransporteerd wordt naar nog tamelijk onbesmette gebieden.
Dit is in mijn ogen weer een geval van "schriftlezing" ...Leon schreef: ↑vr 10 apr, 2020 10:17Men wil er mee voorkomen dat besmettingen vanuit besmettingshaarden getransporteerd wordt naar nog tamelijk onbesmette gebieden.Bridgestone SM schreef: ↑vr 10 apr, 2020 10:11Voor de bedoelde uitwerking maakt het echt heel erg weinig uit of je die frisse neus om de hoek of op 100 km moet halen ...
Als de experts het ergens over eens zijn en de politici niet vereenvoudigt dat zelfs voor een matig rationeel mens als mijzelf nogal de opties .javb2812 schreef: ↑vr 10 apr, 2020 10:41Ik begrijp hieruit juist dat men in België het er ook niet over eens is.
Althans de experts misschien wel, maar politici en andere mensen niet.
In dit verband misschien interessant: gisteren hoorde ik Blocken (de belgische onderzoeker die de druppels in de slipstream bij fietsen en wandelen heeft onderzocht) op de Nederlandse radio nog zeggen dat hij mensen niet wilde ontmoedigen om lange fietstochten te maken, maar alleen wilde helpen om dit op een verstandige manier te doen.
Hans
Tja, de regels worden door de politici al dan niet bekrachtigd. Dan kan je slechts hopen dat de politici en de experts het eens worden.
Maar hetzou toch lullig zijn als je nu de anderhalvemeterregel volgt en later blijkt dat je ziek bent geworden doordat die regel niet goed werkt als je anderhalve meter achter iemand fietst. Ik volg de anderhalvemeterregel in de meeste gevallen absuluut niet, want ik ben veel strenger voor mezelf.
Dat er een boel mensen dood gaan en nog factoren meer als we naar groepsimmuniteit moeten zie je niet als een humaan probleem?Bridgestone SM schreef: ↑vr 10 apr, 2020 10:51Ik heb begrepen dat "De Bedoeling" was om die R <1 te bereiken en langere tijd vast te houden ... en dat vooral om de gezondheidszorg te ontzien**.
** Op het moment is goed beschouwd de eerste (en enige) zorg het gezond houden van de gezondheidszorg.[/size]
Geen amateur-viroloog dus, ik weet niet wat dat onderzoek waard is.Maar hetzou toch lullig zijn als je nu de anderhalvemeterregel volgt en later blijkt dat je ziek bent geworden doordat die regel niet goed werkt als je anderhalve meter achter iemand fietst. Ik volg de anderhalvemeterregel in de meeste gevallen absuluut niet, want ik ben veel strenger voor mezelf.
P.s. Je eerste zin van je post moet je misschien veranderen, want ik begrijp niet wat je bedoelt.
Dat probleem heb ik recent inderdaad nog eens gehad en is 'spontaan' opgelost geraakt. Ook de technische beheerder van dit forum heeft er al eens naar gekeken maar vond geen verklaring. Vervelend, maar geen idee wat ik er aan kan doen want nergens anders stel ik een probleem vast.
Leon, het is iets waar ik zelf met worstel en je geeft het correct weer. In België - waar er nog minder mag (alle niet voedingswinkels zijn b.v. gesloten, iemand thuis bezoeken mag niet) - merk ik de problematiek die jij omschrijft natuurlijk heel sterk.Leon schreef: ↑vr 10 apr, 2020 09:49Wat ik meen op te merken in de buitenwereld is dat er steeds meer dingen niet meer worden toegestaan. Dit geeft naast de onmiskenbare voordelen van minder besmettingskans op die plaatsen en bji die gelegenheden ook nadelen, namelijk dat mensen steeds minder opties krijgen en dat het veilig halen van een frisse neus dus ook steeds moeilijker wordt. Ik zie het in mijn eigen omgeving, die fysiek op dit moment in drie windrichtingen is afgesloten. De weinige beschikbare wandel- en fietswegen raken vol en mensen pakken de auto ergens anders naartoe, waar het daardoor ook drukker wordt. Op facebook lees ik dan dat een populaire budgetsuperstore overvol is. Die wordt misschien dus ook gesloten op last van de overheid. Dus daarna zoeken mensen weer een andere activiteit. Het wordt dan steeds moeilijker en mensen gaan dan uiteindelijk misschien meer bij elkaar thuis op bezoek, terwijl dat misschien wel helemaal gevaarlijk is omdat je dan urenlang dicht bij elkaar zit.
Eigenlijk wil je mensen juist spreiden in plaats van concentreren: dat ze wel door het landschap kunnen fietsen, over het strand en door het bos wandelen. Daar kun je immers in principe best goed afstand houden, ook al lijkt het door telefoto's op het strand best druk.
Andere landen verketteren de Nederlandse lockdown light, maar de Nederlandse cijfers van de terugdringing lijken tot nu toe niet slechter dan die van andere Europese landen, wat zou betekenen dat de besmettingskans bij buitenactiviteiten maar een kleine bijdrage levert aan het totale aantal, maar ik geef toe dat het voor een goede conclusie nog te vroeg is.
En dat laatste hoop ik ook. En dat is één van de redenen dat er volgens mij kritiek komt op de mensen die er wel voor kiezen lange fietstochten te maken. Het is ook dankzij de mensen die voor zichzelf streng zijn dat het op veel plaatsen buiten behoorlijk rustig is.Leon schreef: ↑vr 10 apr, 2020 09:49Dat iedereen 24/7 thuisblijft is het beste op dit moment, maar er zal een moment komen waarop wel meer dingen worden toegestaan in plaats van minder. Ik hoop niet dat er een algehele lockdown blijft voor de goedwillenden omdat de kwaadwillenden alle beschikbare sociale ontmoetingsruimte gaan misbruiken.
Dit bericht is inmiddels teruggezet in overleg met de Overheid - de Fietsersbond raadt lange fietstochten af. viewtopic.php?f=46&t=34589#startLoes van den Bergen schreef: ↑vr 10 apr, 2020 10:47Friesland heeft 'fietsroutes tijdens coronatijd' uitgezet!, daar waar genoeg ruimte is. Lucky Friezen!
Met andere woorden, de fietsersbond is teruggefloten. Dat verbaast me eigenlijk niet zo veel, en is op een bepaalde manier toch nuttig omdat er wellicht (groepen) mensen zouden zijn die op een onverstandige manier gebruik maken van de mogelijkheden.
Op de pagina Ontwikkeling COVID-19 in grafieken van het RIVM staat onderin een link naar een .pdf met alle data die je maar kan wensen en die elke dag wordt bijgewerkt. Ook de sterftecijfers die een meer compleet plaatje geven worden het lijkt wekelijk bijgewerkt.Bridgestone SM schreef: ↑vr 10 apr, 2020 10:11PS2 Ik zou graag weer eens de cijfers zien mbt de leeftijden van de Covid19 doden.
En natuurlijk kan Rutte in het openbaar niet zeggen dat op weg naar groepsimmuniteit er veel mensen dood zullen gaan, als echter het aantal extra doden niet extreem oploopt en later dit jaar weer gecompenseerd wordt door minder doden, lijkt mij dat prima. Sociale onthouding en langdurige ontwrichting van de wereldeconomie totdat er of een vaccin of het Coronavirus is uitgeziekt lijkt me veel kwalijker.Op het moment is goed beschouwd de eerste (en enige) zorg het gezond houden van de gezondheidszorg.