In de IJzeren Man, zeker? Daar heb ik in 1987 ook gezwommen. Tenzij de virussen ook al niet zwemmend anderen besmetten....Bert van Sprang schreef: ↑di 24 mar, 2020 23:20.... en binnenkort (nu echt nog te koud) weer stukje zwemmen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In de IJzeren Man, zeker? Daar heb ik in 1987 ook gezwommen. Tenzij de virussen ook al niet zwemmend anderen besmetten....Bert van Sprang schreef: ↑di 24 mar, 2020 23:20.... en binnenkort (nu echt nog te koud) weer stukje zwemmen.
Ik waag me niet aan langetermijnvoorspellingen (veel te veel onzekerheden, zelf voor deskundigen staat nog weinig vast), maar ik waag me toch aan de voorspelling dat die periode van 6 april zal verlengd worden. Hoeveel langer? Geen idee.eindgebruiker schreef: ↑di 24 mar, 2020 23:40Nou dat NOS-artikel blijkt dus bij nader inzien niet te kloppen. Alleen evenementen waarvoor een vergunning verplicht is zijn tot 1 juni verboden. Andere bijeenkomsten (zoals in de praktijk een Wereldfietsertocht) zijn vooralsnog tot 6 april verboden. https://nos.nl/artikel/2328183-veel-vra ... april.html
Maar ondertussen heeft het bestuur van De Wereldfietser zelf blijkbaar een inschatting gemaakt en alle tochten tot 1 juni gecanceld, zodat we toch weten waar we aan toe zijn.
Dit soort cijfers moet je niet rijmen maar analyseren, daarna kan je bestaande vermoedens wellicht iets minder speculatief maken.
https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/f ... dacht.htmlZiekenhuischef: Frans dodental ligt veel hoger dan officieel dodental
Het aantal mensen dat in Frankrijk aan de gevolgen van het coronavirus is overleden, ligt flink hoger dan nu wordt gepresenteerd, zegt het hoofd van de koepelorganisatie voor ziekenhuizen in Frankrijk Frédéric Valletoux.
De officiële data zijn gebaseerd op gegevens van ziekenhuizen en houden geen rekening met patiënten die bijvoorbeeld thuis of in verzorgingshuizen omkomen. Als deze mensen meegeteld zouden worden, dan zou het dodental "zonder twijfel veel hoger liggen", zegt Valletoux. Het officiële dodental in Frankrijk staat op elfhonderd.
Klopt, maar ik denk dat het elders niet veel anders is. Pas achteraf kan je aan de totale sterfte-statistiek zien hoeveel het sterfte-cijfer bovengemiddeld zit (en ook hoeveel de sterfte daarna beneden gemiddeld zit - en in ieder geval voor de eerste één-twee jaar kan je daarna inschatten om hoeveel beperkt vervoegde overlijdens het gaat.Ivo Miesen schreef: ↑wo 25 mar, 2020 11:43Daarnaast meldt nu.nl dat veel corona gerelateerde sterfgevallen in Frankrijk momeneel niet gemeld worden.
Ziekenhuischef: Frans dodental ligt veel hoger dan officieel dodental
Het aantal mensen dat in Frankrijk aan de gevolgen van het coronavirus is overleden, ligt flink hoger dan nu wordt gepresenteerd, zegt het hoofd van de koepelorganisatie voor ziekenhuizen in Frankrijk Frédéric Valletoux.
De officiële data zijn gebaseerd op gegevens van ziekenhuizen en houden geen rekening met patiënten die bijvoorbeeld thuis of in verzorgingshuizen omkomen. Als deze mensen meegeteld zouden worden, dan zou het dodental "zonder twijfel veel hoger liggen", zegt Valletoux. Het officiële dodental in Frankrijk staat op elfhonderd.
Het zou fijn zijn als je ook een betrouwbare bron gaf voor deze cijfers. Er wordt al genoeg met cijfers gegoocheld de laatste dagen.nins schreef: ↑wo 25 mar, 2020 17:28Wat dit "griepje" zo angstaanjagend maakt is dat zo'n 15% van de besmette mensen heel ernstig ziek wordt. Nee dat zijn beslist niet alleen ouderen. Het treft ook jonge(re) en gezonde mensen. Dusdanig ernstig dat ze opgenomen moeten worden in het ziekenhuis en aan de beademing moeten, zo'n 6% daarvan zelfs op IC.
Die post is inmiddels aangepast door nins. Zie je misschien over het hoofd omdat je daar geen melding van krijgt.Bert van Sprang schreef: ↑wo 25 mar, 2020 17:5517.500.000 Nederlanders, waarvan er 50% besmet worden, is 8.750.000 besmettingen, waarvan er volgens Nins 6%, is 525.000, op de IC terecht komen. Of is het 6% van 15% procent is 78.750 mensen op de IC? Leuk, googelen met cijfers .
In die 50% zit je fout. Dat heeft nins ook niet gemeld.Bert van Sprang schreef: ↑wo 25 mar, 2020 17:5517.500.000 Nederlanders, waarvan er 50% besmet worden,
Waarom voelde je je bijna een misdadiger?Bert van Sprang schreef: ↑di 24 mar, 2020 23:20Vandaag voorlopig voor het laatst naar mijn werk gefietst, ik voelde mij bijna een misdadiger. In het algemeen krijg ik nu duidelijk minder beweging omdat mijn hele sociale leven stilvalt en ook mijn werk minder hectisch wordt. Daarom heb ook ik me voorgenomen deze dagen zeer regelmatig (...) te gaan sporten
Deze heeft nog meer knopjes: https://ourworldindata.org/coronavirusmath schreef: ↑wo 25 mar, 2020 19:25Ik heb vandaag een site gevonden die bij mijn weten de meest actuele cijfers heeft (door de landnaam te wijzigen zie je andere landen): https://www.worldometers.info/coronavir ... etherlands
De site die ik tot nu toe volgde was die van de John Hopkins University, die ook op de RIVM pagina staat. https://www.rivm.nl/en/novel-coronaviru ... -19/spread
Inderdaad, op loop- en zeker op fietsafstand (<5 min) van mijn huis. Sinds een paar jaar probeer ik in de zomer daar ca 2x in de week een stukje te zwemmen. Meestal begin ik in mei en ik denk dan altijd: oh, had ook al eerder gekund, maar ik moet er nu echt niet aan denken.In de IJzeren Man, zeker?