Alleen al uit het enkele feit dat vliegtuigen op kerosine vliegen. Wist je dat niet?Bert van Sprang schreef: ↑do 19 mar, 2020 18:16Ik geloof het direct, maar waaruit blijkt dat groeiend toerisme bijdraagt aan broeikaseffect?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Alleen al uit het enkele feit dat vliegtuigen op kerosine vliegen. Wist je dat niet?Bert van Sprang schreef: ↑do 19 mar, 2020 18:16Ik geloof het direct, maar waaruit blijkt dat groeiend toerisme bijdraagt aan broeikaseffect?
Gezien de meutes jongeren in het stadspark die ik gisteren zag heeft die bangmakerij misschien een goede functie. Als die jongeren dit blijven doen krijgen wij fietsers straks daardoor misschien een straatverbod.Bert van Sprang schreef: ↑do 19 mar, 2020 19:03Ik blijf het bangmakerij vinden om hier grote aantallen te verwachten doden door het Corona-virus te blijven noemen. Daar schieten we toch niets mee op.Wie zei er iets van bangmakerij?
Je begrijpt het echt niet, verbazingwekkend!Bert van Sprang schreef: ↑do 19 mar, 2020 19:03Ik blijf het bangmakerij vinden om hier grote aantallen te verwachten doden door het Corona-virus te blijven noemen. Daar schieten we toch niets mee op.
Dat is in België ondertussen verboden (en niet 100% nageleefd, maar er wordt op gecontroleerd). Ik waag me aan de voorzichtige voorspelling dat Nederland ook nog strengere regels gaat invoeren.
Ik vermoed dat men niet verwacht dat er tienduizenden zullen overlijden aan covid 19 in Nederland of België. En men verwacht die aantallen niet omdat men maatregelen getroffen heeft (en ervan uitgaat dat de inwoners die maatregelen vrij goed opvolgen).Bert van Sprang schreef: ↑do 19 mar, 2020 19:03Wie zei er iets van bangmakerij?
Ik blijf het bangmakerij vinden om hier grote aantallen te verwachten doden door het Corona-virus te blijven noemen. Daar schieten we toch niets mee op.
Klopt, hier een nooit afgebouwde transept (dwarsbeuk) van de Duomo in Siena (Italië) met de pest als oorzaak - eigen foto.
Het lastige van groepjes jongeren is dat het daar meestal stoer is als je laat zien dat je nergens bang voor bent.
Dat is natuurlijk speculeren en ik voorspel dat eens deze toestand voorbij is er massa's onderzoeken zullen verschijnen die zo'n vragen zullen proberen te beantwoorden.
Op jaarbasis kijken zal inderdaad een minder 'vervuilde' statistiek opleverenwillem.m schreef: ↑do 19 mar, 2020 18:25Zei!Revanho schreef: ↑do 19 mar, 2020 18:10En als daarvan 0,5% overlijdt levert dat meer dan 40000 doden op. Wie zij er iets van bangmakerij?Bert van Sprang schreef: ↑do 19 mar, 2020 13:22De verwachting (waar dat op gebaseerd is, weet ik niet) is dat de helft van alle Nederlanders besmet zullen worden met het Corona-virus,
In 2018 gingen er in NL meer dan 153.000 mensen dood. https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... an-sterfte
Die door jou aangegeven, geschatte 40.000 komt dan deels bovenop en deels in de plaats van dit aantal, omdat een deel van de mensen in hetzelfde tijdvak 'toch al' zou zijn overleden. Maar nog steeds vind ik het veel.
Bron NOS43 MINUTEN GELEDEN
Belgische Ardennen gaan op slot voor toeristen
In de Belgische Ardennen worden vakantieparken, pensions en kleine hotels gesloten. De burgemeester van Stavelot, Thierry de Bournonville, heeft de maatregel genomen omdat vooral Nederlandse toeristen zich niet aan de regels houden. Het gaat onder anderen om wielrenners die het samenscholingsverbod niet respecteren. Volgens de burgemeester moet iedereen zich aan de regels houden, dus ook de toeristen, omdat de maatregelen anders geen effect hebben.
In België geldt een samenscholingsverbod van meer dan twee mensen. Fietsen in groepen is verboden. Ook in verschillende winkels in plaatsen als Stavelot, Malmedy, Waimes, Stoumont en Trois-Ponts hielden mensen zich niet aan de regels, doordat ze met te veel mensen en te dicht op elkaar boodschappen gingen doen. Volgens de burgemeester is er sprake van een "totaal gebrek aan burgerzin", waardoor de politie moest ingrijpen.
Ik weet niet of de inwoners van Mulhouse nog zoveel vertrouwen hebben op de "allerhoogste".Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 20 mar, 2020 09:17Zojuist een mail van onze dominee ontvangen:
Ondertussen hoop ik dat het met jullie goed gaat en goed blijft gaan.
Mocht je ziek worden, of je eenzaam voelen, of bang zijn, kijk dan omhoog: God is altijd bij ons.
In Psalm 91 staat heel mooi:
Bij de Heer ben ik veilig,
Hij is de allerhoogste God.
Bij hem vind ik rust,
Hij is de machtige God.
Daarom zeg ik tegen hem:
"U beschermt me,
ik hoef niet bang te zijn.
Op U vertrouw ik."
Onze voorbereidingen voor komende zomer, de Véloroute du Soleil, zijn ook stopgezet. We hebben al wel een paar boekingen gedaan en gaan wel kijken hoe we daar mee omgaan. In ieder geval één treinticket is non-refundable. Jammer dan, dit hadden we niet kunnen voorzien.
Denk ook even aan de grote hoeveelheden bejaarden die je op straat, in supermarkten en openbare plekken ziet. Die schijnen het ook niet helemaal te begrijpen. Zitten nb in de risicogroep.Negrelli schreef: ↑vr 20 mar, 2020 09:54In Nederland zie je mensen ook en masse naar tuincentra en bouwmarkten gaan nu. Waarbij ze de afstand waarom gevraagd is niet respecteren. Of gezellig met het hele gezin boodschappen doen in de supermarkt ... Dat is wel de laatste plaats waar ik nu wil zijn, helaas is mijn voorraad aan het opraken. (heb niet gehamsterd!) en zal ik er binnenkort aan moeten geloven. Dus ik denk dat een lock down zal volgen dankzij dit soort mensen die denken dat ze een hoop vakantie hebben gekregen
Voor veel mensen zal gelden dat een gewenste, geplande en soms al deels betaalde (fiets)vakantie niet doorgaat.ericplan schreef: ↑vr 20 mar, 2020 10:25Onze voorbereidingen voor komende zomer, de Véloroute du Soleil, zijn ook stopgezet. We hebben al wel een paar boekingen gedaan en gaan wel kijken hoe we daar mee omgaan. In ieder geval één treinticket is non-refundable. Jammer dan, dit hadden we niet kunnen voorzien.