Leon schreef: ↑vr 06 mar, 2020 14:28
Ik was er al een tijdje een beetje naar op zoek en deze zag ik staan op marktplaats.
Wat ik wilde: een snelle en goed uitziende ligfiets die ik een paar jaar kan gebruiken om daarna zonodig weer te verkopen.
Leuk. Te zien aan de S-Lick banden eentje van ~15 jaar oud? Maar ziet er nog goed uit.
Ik heb zelf een nieuwe Baron gehad uit dezelfde tijd en nu nog een oude Baron XLow in de schuur staan.
(Amper gebruikt overigens...)
Omdat 1x9-speed voor mijn omgeving te weinig is overweeg ik om er een 3x9 van te maken. Dat ik dan een neuspijp mét derailleurbuis moet hebben heb ik inmiddels begrepen (OD=54 mm).
Mogelijke tip: een SRAM dual-drive achternaaf zou misschien nog een oplossing kunnen zijn. Die had ik vroeger in mijn Challenge Hurricane.
De latere varianten van deze naaf kunnen ook nog een schijfremoptie en plek voor een 9-speed casette. Op deze manier vervang je enkel je achterwiel en hoef je je neuspijp niet te vervangen en kan je dat deel gewoon laten voor wat het is.
Disclaimer: ik weet niet hoe goed de nieuwe dual-drives werken en hoe makkelijk ze nog verkrijgbaar zijn.