keesswart schreef: ↑zo 02 feb, 2020 00:27
N.a.v. mijn Alpenverslag (zie
dit topic), waarin mijn oude etrex 30 weer eens van een nieuwe knop werd voorzien (in dit geval een gummetje, zoals de foto hieronder laat zien)...
...kreeg ik een tip over een Spaanse webwinkel, die zulke knoppen (maar dan wat chiquer en met een ander prijskaartje) verkoopt. Levertijd is 2 à 3 weken. Instructief is in ieder geval het filmpje dat goed laat zien hoe je die knoppen kunt vervangen, ook als je het zelf met de hierboven beschreven houtje-touwtjemethode doet (zie
hier en scrol dan even door). Wie grondiger te werk wil gaan of aan een vrolijker kleurtje toe is, kan elders ook een complete voorzijde inclusief drukknoppen voor de etrex serie kopen (zie
hier). Waarbij dus wel het risico blijft bestaan dat binnen afzienbare tijd na een schijnbaar geslaagde hersteloperatie weer een ander deel van het apparaat het begeeft...
Kees,
Bij mijn etrex 30 is ook de aan- en uitknop vergruizeld en heb ik de rest verwijderd. Heb er nu een stuk wit rubber in, van een rubber ring van waarschijnlijk iets met aansluiting waterleiding.
Prettig dat je de link van die Spaanse site erbij doet: precies wat ik nodig heb!
ik ga daar een knop bestellen, moet wel even bestuderen want mijn Spaans is niet toereikend, ofwel: nihil.
die andere link naar een frontje: ik heb vanmiddag met een torx de etrex 30 opengemaakt, in een andere kleur ziet het er hetzelfde uit. Wel een delicaat blauw rubber, dat in de naad moet blijven en zorgt voor waterdichtheid.
Bedankt voor de Spaanse Link.
update: ik zie er toch maar vanaf, knopje kost 40 euro en moet je ook nog eens zelf lijmen. dat vind ik niet in verhouding voor een 7 jaar oude etrex. Gelukkig heb ik nu ook een ertrex 32X.