Ik wil graag op een vrijdagmiddag direct uit werk vertrekken naar Brussel om daar op een Flixbus te stappen.
Vanuit mijn werk is het 28 km fietsen naar station Breda, 36 naar Roosendaal, 46 naar Essen en 54 naar Noorderkempen.
Vanuit Essen vertrekt op werkdagen elk uur een Intercity naar Charleroi-Sud en vanuit Roosendaal elk uur een stoptrein naar Puurs.
Weet iemand hoe het zit met het meenemen van een fiets op deze treinen?
Hoe zit het met de tijden dat je een fiets mag meenemen op werkdagen? In Nederland is het van 16:00 tot 18:30 niet mogelijk. Geldt dit ook voor de NMBS trein vanuit Roosendaal en hoe zit dat met de Intercity Brussel als ik in Breda opstap? En als ik in Noorderkempen opstap?
Mijn ervaring met Belgische treinen beperkt zich tot het weekend en de Intercity Brussel (voornamelijk toen die nog via Dordrecht reed) waar je gewoon zelf je fiets aan boord kunt plaatsen en de Intercity van Brussel naar Luxemburg waar je de conducteur nodig hebt om toegang te krijgen tot een ruimte voor in het tractierijtuig om je fiets daar aan een haak te hangen. Ook altijd stressen als je eruit wilt. Hetzelfde soort trein heb ik in 2015 ook een keer gebruikt om van Antwerpen naar Lille te reizen.
Vanuit mijn werk is het 28 km fietsen naar station Breda, 36 naar Roosendaal, 46 naar Essen en 54 naar Noorderkempen.
Vanuit Essen vertrekt op werkdagen elk uur een Intercity naar Charleroi-Sud en vanuit Roosendaal elk uur een stoptrein naar Puurs.
Weet iemand hoe het zit met het meenemen van een fiets op deze treinen?
Hoe zit het met de tijden dat je een fiets mag meenemen op werkdagen? In Nederland is het van 16:00 tot 18:30 niet mogelijk. Geldt dit ook voor de NMBS trein vanuit Roosendaal en hoe zit dat met de Intercity Brussel als ik in Breda opstap? En als ik in Noorderkempen opstap?
Mijn ervaring met Belgische treinen beperkt zich tot het weekend en de Intercity Brussel (voornamelijk toen die nog via Dordrecht reed) waar je gewoon zelf je fiets aan boord kunt plaatsen en de Intercity van Brussel naar Luxemburg waar je de conducteur nodig hebt om toegang te krijgen tot een ruimte voor in het tractierijtuig om je fiets daar aan een haak te hangen. Ook altijd stressen als je eruit wilt. Hetzelfde soort trein heb ik in 2015 ook een keer gebruikt om van Antwerpen naar Lille te reizen.