door
ALL IN » do 29 aug, 2019 10:30
Jurr schreef: ↑di 27 aug, 2019 19:02
...Al vind ik die extra range van een Pinion ook wel erg fraai, zeker in combinatie met de Onyx naaf die onder andere idworx als optie aanbiedt. Al koop je voor de prijs van die naaf ook alweer een halve Rohloff naaf geloof ik...
Ik rijd een oPinion BLT met riem en ik kan je verklappen dat de standaard Pinion H2R naaf verre van "ideaal" is. Sterker nog, Ik ben van mening dat deze als zodanig ongeschikt is. Gedurende twee maanden zijn er bij mij twee gloednieuwe H2R naven defect geraakt, waarna ik uiteindelijk ook voor die Onyx heb moeten kiezen. Naar mijn mening zou Idworx er beter aan doen om standaard deze - of een andere geschikte naaf - te gebruiken i.p.v. ondeugdelijke onderdelen/-combinaties te gebruiken om vervolgens een "oplossing" te bieden in de vorm van een optie.
Zolang de Pinion doet wat ie moet doen, is het echt een fraai systeem. Het gewicht stoort mij totaal niet. Na iets meer dan anderhalf jaar (gelukkig niet terwijl ik op reis was) begon de P1.18 echter ook te lekken en is opgestuurd voor vervanging van de dichtingen. Sindsdien lekt ie niet meer.