Al dat voorbereid voor iets waarvan je je hooglijk kunt afvragen of het ooit komt kost volgens mij vooral werk, geld, gecompliceerdheid en gewicht.Jurr schreef: ↑za 10 aug, 2019 07:53Voorvork is makkelijk te wisselen, eventueel ook weer eentje op maat laten maken. Maar achterop het frame zou ik 'm alvast voorbereiden.
Net als de achternaaf en de naafdynamo trouwens. Daar kun je overwegen alvast een schijfrem exemplaar te nemen ook al ga je met velgremmen rijden, dan kun je in de toekomst een stuk makkelijker over.
Bij een Rohloff naaf is een externe schakelbox al een goede stap die kant op.
Ik vermoed dat ook een achterbrug van een fiets steviger en dus zwaarder moet zijn als er een rem aan één kant aan gaat zitten trekken.
Ondertussen zit je met je zwaardwere frame dat voor schijfremmen geschikt moet zijn trouwens nog wel met de velgen die voor velgremmen geschikt moeten zijn, en dus zwaarder zijn...
Persoonlijk hou ik nogal van zo ongecompliceerd mogelijk. In der Beschränkung zeigt sich der Meister zeggen de Duitsers.
Rechte vorkscheden betekent toch niet dat er geen vorksprong is?tndmbkr schreef: ↑za 10 aug, 2019 09:07Op dit moment ken ik nog maar één framebouwer die vorken met elke gewenste vorksprong levert.
Hij werkt alleen in titanium. En dus zijn de vorkscheden recht.
Ik vind dit een vervelende ontwikkeling.
Want ik zou graag weer terug gaan naar de tijd van de steile balhoofdsbuizen.
Voorbeeld: