Mijn zoektocht komt aardig overeen met de jouwe. Ik heb net twee weken terug de Rose Pro Cross Randonneur besteld. Ik vind het nog steeds prijzig, maar betaalbaarder dan bijvoorbeeld een Santos en completer dan een Kona.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:38 is toch behoorlijk breed al zo lang je niet met veel bagage zwaar onverhard gaat rijden?willem.m schreef: ↑wo 31 jul, 2019 12:50Hè verdorie zeg, max 700x38 maakt 'm weer minder aantrekkelijk als allrounder. En uitgerust met -alweer- 50/34, al is dat met de GRX misschien tegen meerkosten makkelijk te corrigeren. Ook vind ik de kleur niet echt super.Juut schreef: ↑wo 31 jul, 2019 12:38https://www.genesisbikes.co.uk/bike/cro ... er-30-2020
De Croix de Fer 30 heeft inderdaad die GRX en hij ziet er nog eens best goed uit ook. Kunnen wel geen heel brede banden in.
Specialized gaat geen GRX toepassen. Wat betreft de emails die ik stuurde blijven dan Salsa en Kona over.
Ik denk dat de meeste mensen, mezelf incluis, niet zo'n idee hebben van hoe erg de Russische wegen zijn of meevallen.Ivo Miesen schreef: ↑do 01 aug, 2019 00:30Ik rij zonder problemen met 37mm op Russische onverharde wegen met bagage.
Ik denk dat dit niet met de toestand van de wegen te doen heeft maar met de huidige mode onder Nederlandse fietsers om op de vakantiefiets extreem brede banden te monteren. Ik ga niet mee in die mode.Leon schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:06Ik denk dat de meeste mensen, mezelf incluis, niet zo'n idee hebben van hoe erg de Russische wegen zijn of meevallen.Ivo Miesen schreef: ↑do 01 aug, 2019 00:30Ik rij zonder problemen met 37mm op Russische onverharde wegen met bagage.
Hier in de buurt vind ik 37 met bagage wel erg smal. Dus ieder het zijne, denk ik.
Leuke fiets idd. Geniet er vanJarno schreef: ↑wo 31 jul, 2019 15:40Mijn zoektocht komt aardig overeen met de jouwe. Ik heb net twee weken terug de Pro Cross Randonneur besteld. Ik vind het nog steeds prijzig, maar betaalbaarder dan bijvoorbeeld een Santos en completer dan een Kona.
Ik fietste al eerder dan die mode Ivo.Ivo Miesen schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:41Ik denk dat dit niet met de toestand van de wegen te doen heeft maar met de huidige mode onder Nederlandse fietsers om op de vakantiefiets extreem brede banden te monteren. Ik ga niet mee in die mode.Leon schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:06Ik denk dat de meeste mensen, mezelf incluis, niet zo'n idee hebben van hoe erg de Russische wegen zijn of meevallen.Ivo Miesen schreef: ↑do 01 aug, 2019 00:30Ik rij zonder problemen met 37mm op Russische onverharde wegen met bagage.
Hier in de buurt vind ik 37 met bagage wel erg smal. Dus ieder het zijne, denk ik.
Wij hebben onze eerste reis met 37mm gereden van Nederland naar Nieuw Zeeland. Dat ging. Veel onverhard gereden. Als je niet anders weet dan is het prima te doen. Maar eerlijk is eerlijk, nu de keus zoveel meer is is breder toch echt wel makkelijker voor het ruige werk. Van de andere kant, op onze gravelbikes rijden we met 28mm door alles wat we maar tegenkomen en ook dat is gaafLeon schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:06Ik denk dat de meeste mensen, mezelf incluis, niet zo'n idee hebben van hoe erg de Russische wegen zijn of meevallen.Ivo Miesen schreef: ↑do 01 aug, 2019 00:30Ik rij zonder problemen met 37mm op Russische onverharde wegen met bagage.
Hier in de buurt vind ik 37 met bagage wel erg smal. Dus ieder het zijne, denk ik.
Begin jaren 90 was die 28 mm de standaard voor randonneurs. Zolang je geen keien tegenkwam ging dat allemaal prima. Maar echt slecht wegdek was toch eerder afstappen en lopen dan nu met bredere banden.Marco Meijerink schreef: ↑do 01 aug, 2019 13:28Wij hebben onze eerste reis met 37mm gereden van Nederland naar Nieuw Zeeland. Dat ging. Veel onverhard gereden. Als je niet anders weet dan is het prima te doen. Maar eerlijk is eerlijk, nu de keus zoveel meer is is breder toch echt wel makkelijker voor het ruige werk. Van de andere kant, op onze gravelbikes rijden we met 28mm door alles wat we maar tegenkomen en ook dat is gaafLeon schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:06Ik denk dat de meeste mensen, mezelf incluis, niet zo'n idee hebben van hoe erg de Russische wegen zijn of meevallen.Ivo Miesen schreef: ↑do 01 aug, 2019 00:30Ik rij zonder problemen met 37mm op Russische onverharde wegen met bagage.
Hier in de buurt vind ik 37 met bagage wel erg smal. Dus ieder het zijne, denk ik.
Zo dacht ik ook toen ik mijn Bob Jackson bestelde. Breder dan 37mm heb ik daarop nooit nodig gehad. Nu zit ik met een achtervork die eigenlijk aan het bracket breder is dan handig is voor chainsuck en andere praktische dingen.
Er is een verschil tussen nodig hebben en ergens van kunnen genieten. Hoe weet je dst bredere bamden niet fijner zouden hebben kunnen zijn geweest?Ivo Miesen schreef: ↑do 01 aug, 2019 22:48Zo dacht ik ook toen ik mijn Bob Jackson bestelde. Breder dan 37mm heb ik daarop nooit nodig gehad. Nu zit ik met een achtervork die eigenlijk aan het bracket breder is dan handig is voor chainsuck en andere praktische dingen.
Omdat ik vaak al twijfelde of ik niet terug moest gaan naar 32mm. In het verleden heb ik ook al eens 43mm gereden. En ik heb samen gereden met mensen die breder reden. Ik zag bij hen problemen op het gebied van lekrijden en stuurgedrag van de fiets.Leon schreef: ↑vr 02 aug, 2019 06:51Er is een verschil tussen nodig hebben en ergens van kunnen genieten. Hoe weet je dst bredere bamden niet fijner zouden hebben kunnen zijn geweest?Ivo Miesen schreef: ↑do 01 aug, 2019 22:48Zo dacht ik ook toen ik mijn Bob Jackson bestelde. Breder dan 37mm heb ik daarop nooit nodig gehad. Nu zit ik met een achtervork die eigenlijk aan het bracket breder is dan handig is voor chainsuck en andere praktische dingen.
Ik heb door bandenpech eens een 37 mm achterband om moeten laten leggen