Inderdaad, geen mogelijkheid om stuurafstand nog horizontaal te varieren, lijkt het.
De flexibiliteit zit in de zadelpen!
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Je hebt verschillende uitvoeringen ook de 1*11willem.m schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:40Los van het 'innovatieve' stuur... De fiets op het plaatje heeft zo te zien 50/34 voorbladen, en dat lijkt me helemaal niet praktisch. Mocht je alleen gaan gravelbiken, dus veel onverhard en liefst met de nodige klimmetjes (en 'm niet gaan gebruiken voor touring en vooral asfalt) dan zou ik serieus een 1x drivetrain (met 11 of 12 kransjes achter) overwegen. Dat schakelt makkelijker en je hebt door de afwisseling in het fietsen toch minder behoefte aan kleine stapjes op cruisesnelheid (dan bijv. bij racen en toeren op asfalt).
Aha, heel goed van Canyon.alstro schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:44Je hebt verschillende uitvoeringen ook de 1*11willem.m schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:40Los van het 'innovatieve' stuur... De fiets op het plaatje heeft zo te zien 50/34 voorbladen, en dat lijkt me helemaal niet praktisch. Mocht je alleen gaan gravelbiken, dus veel onverhard en liefst met de nodige klimmetjes (en 'm niet gaan gebruiken voor touring en vooral asfalt) dan zou ik serieus een 1x drivetrain (met 11 of 12 kransjes achter) overwegen. Dat schakelt makkelijker en je hebt door de afwisseling in het fietsen toch minder behoefte aan kleine stapjes op cruisesnelheid (dan bijv. bij racen en toeren op asfalt).
Daar kan ik me niets bij voorstellen. Je hebt toch altijd een aanloop naar het onverhard en onderweg geasfalteerde tussenstukken?
Klopt ik hou de outlet goed in de gatenwillem.m schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:48Aha, heel goed van Canyon.alstro schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:44Je hebt verschillende uitvoeringen ook de 1*11willem.m schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:40Los van het 'innovatieve' stuur... De fiets op het plaatje heeft zo te zien 50/34 voorbladen, en dat lijkt me helemaal niet praktisch. Mocht je alleen gaan gravelbiken, dus veel onverhard en liefst met de nodige klimmetjes (en 'm niet gaan gebruiken voor touring en vooral asfalt) dan zou ik serieus een 1x drivetrain (met 11 of 12 kransjes achter) overwegen. Dat schakelt makkelijker en je hebt door de afwisseling in het fietsen toch minder behoefte aan kleine stapjes op cruisesnelheid (dan bijv. bij racen en toeren op asfalt).
Ik en mijn fietsmaat hebben beide een mtb van Canyon. Ze leveren goed spul voor een prima prijs. Ik heb mijn mtb ('laatste in die maat in Europa') twee jaar geleden in augustus met 15% korting gekocht.Dat zul je nu vast ook bij andere merken zien: nu de 2019 voorraad opraakt en de 2020 collectie eraan komt, zullen er her en der aanbiedingen komen. Veel plezier met zoeken!
Nogal wiedes.Leon schreef: ↑do 01 aug, 2019 09:52Daar kan ik me niets bij voorstellen. Je hebt toch altijd een aanloop naar het onverhard en onderweg geasfalteerde tussenstukken?
Dat ligt natuurlijk aan mijn manier van fietsen. Ik wil ergens fietsen en wat het wegdek dan is dat zie ik dan wel. Ik ga niet ergens fietsen omdát het onverhard is.
Je bedoelt dit stuk?: http://www.m-gineering.nl/verzet.htmFietsertje71 schreef: ↑do 01 aug, 2019 11:35Marten Gerritsen heeft een aardig stukje geschreven over het verschil in schakelen van tripel en 1x op zijn website. Onder Leesvoer>aandrijfving>2x11 http://www.m-gineering.nl/techdex.htm
Ik leer er niet veel van (vrij veel open deuren) en vind dat hij overdrijft met zijn framing t.a.v. de levensduur van 1x aandrijflijn en de risico's daarvan voor fietsvakanties. (Oeps, da's vloeken in de kerkLeon schreef: ↑do 01 aug, 2019 11:49Je bedoelt dit stuk?: http://www.m-gineering.nl/verzet.htmFietsertje71 schreef: ↑do 01 aug, 2019 11:35Marten Gerritsen heeft een aardig stukje geschreven over het verschil in schakelen van tripel en 1x op zijn website. Onder Leesvoer>aandrijfving>2x11 http://www.m-gineering.nl/techdex.htm
Martens website is, laten we het zo zeggen, beschermd tegen links gemaakt door leken.![]()
Rob.
De carbon grail heb ik idd goed getest. Ik word er niet echt warm van. Ding is lui in de bochten en dat stuur voegt echt helemaal niks toen he zou heel comfortabel moeten zijn maar eigenlijk is die grail dat helemaal niet zo. Alternatieven? Er zijn er veel. Mn favoriet is zeker Mason Bokeh. Open Up is denk ik verreweg de beste gravelfiets. Maar die is nogal duur hehe. Veel gravelfietsen kunnen alsnog maar redelijk smalle banden aan (denk aan Rose, Isaac, Orbea ev andere). Kona maakt goede gravelfietsen die allemaal 650b compatibel zijn en lekker sturen
Nee hoor, hij heeft gewoon gelijk, de fabrikanten hebben echter ontdekt dat je veel meer spullen kan slijten met 1x en 2x aandrijflijnen...buitenom dat zijn de stappen gewoon groter als bij een triple. Ik rij zelf met 2x tegenwoordig en ik verslijt echt buitenbladen bij de vleet, itt toen ik nog een triple had met 44/32/22.willem.m schreef: ↑do 01 aug, 2019 21:53Ik leer er niet veel van (vrij veel open deuren) en vind dat hij overdrijft met zijn framing t.a.v. de levensduur van 1x aandrijflijn en de risico's daarvan voor fietsvakanties. (Oeps, da's vloeken in de kerkLeon schreef: ↑do 01 aug, 2019 11:49Je bedoelt dit stuk?: http://www.m-gineering.nl/verzet.htmFietsertje71 schreef: ↑do 01 aug, 2019 11:35Marten Gerritsen heeft een aardig stukje geschreven over het verschil in schakelen van tripel en 1x op zijn website. Onder Leesvoer>aandrijfving>2x11 http://www.m-gineering.nl/techdex.htm
Martens website is, laten we het zo zeggen, beschermd tegen links gemaakt door leken.![]()
)
Ik verslijt zelf niet snel bladen, niet op de 2x en niet op de 1x.