Ah, goed om te weten.
Ga ik ook op de telefoon zetten.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik ben ook een enthousiaste gebruiker van Osmand, maar dan van de IOS-variant. De optie met Google maps en sendtoGPS kende ik nog niet. Dit klinkt heel interessant. Weten jullie of er ook een IOS-versie van sendtoGPS bestaat?
Ik heb het besturingssysteem vervangen en het werkt weer prima. Kennelijk had ik iets teveel zitten rommelen.
De GPS gaat niet helemaal uit in de slaapstand, want de navigatie blijft op de achtergrond werken.
Je kan gebruik maken van de app Blokada buiten de Google Store want die vind hem niet fijn omdat ie reclame/advertenties van o.a. Google blokkeert. Je moet hiervoor wel eerst in instellingen -> Vergrendeling & Beveiliging -> Onbekende Bronnen aan/uitzetten en niet vergeten om hem terug te zetten na installatie!Steunzool schreef: ↑za 27 apr, 2019 18:21
O, en het blijkt nu ook dat ze het voorheen niet zo nauw namen met de privacy van de gebruikers die niet de betaalde versie hadden. Zo werd bekend dat Osmand gegevens met Facebook deelde. Ik heb dat ook even nagevraagd en ik kreeg het volgende antwoord:
"Facebook-analyse werd gebruikt in de gratis versie van OsmAnd voor het verzamelen van statistieken over de effectiviteit van advertenties; het heeft geen persoonlijke gegevens verzameld. We hebben Facebook Analytics volledig verwijderd van OsmAnd in de huidige versie."
Alleen voor niets gaat de zon op, dat is ook in automatiseringsland het geval. Ik vindt wel dat als je een app na installatie ook echt blijft gebruiken je naar de betaalde variant ervan moet overschakelen. Dat is denk ik ook het grote voordeel van het model, je kiest bewust voor niet betalen en advertenties of je betaald een klein bedrag voor de app zonder advertenties.
Een app die mij bevalt betaal ik graag de betaalde versie voor!
Ik heb 'm even geïnstalleerd en ik gebruik Opera als browser op mijn mobiel. Daar zit een adblocker bij ingebakken, maar als ik een pagina open die ik veel bezoek, dan blokkeert Blokada alsnog 38 requests vanaf die pagina die kennelijk door de Opera adblocker heenglippen. Ik ben blij met deze tip.
Ik ben blij met alle tips over Osmand(+). Het zijn welkome aanvullingen.Steunzool schreef: ↑za 08 jun, 2019 18:13Ik heb 'm even geïnstalleerd en ik gebruik Opera als browser op mijn mobiel. Daar zit een adblocker bij ingebakken, maar als ik een pagina open die ik veel bezoek, dan blokkeert Blokada alsnog 38 requests vanaf die pagina die kennelijk door de Opera adblocker heenglippen. Ik ben blij met deze tip.
Maar om even terug te keren naar het topic: Osmand lijkt geen buitenissige verbindingen te maken en ik heb de momenteel onbetaalde versie.
Facebook-analytics is kennelijk alleen uit de nieuwste versie gehaald. Ik heb m'n toestel geroot en kan per applicatie gedetailleerd opgeven wat ze wel en niet mogen. Na een nachtje Osmand aan te hebben gelaten zag ik dat versie 3.2.6 inderdaad m'n telefoonID, het overzicht van m'n geinstalleerde apps en m'n locatie naar analytic-sites (i.e. Facebook en Google) heeft geprobeerd te sturen.
Ja, dat is herkenbaar. Ik heb het idee dat Osmand dan standaard ervan uitgaat dat je in een auto zit en even keren op de weg onmogelijk is. De resulterende route terug naar de track slaat vaak helemaal nergens op.AndreM schreef: ↑zo 09 jun, 2019 22:44Ik ben ook een enthousiast gebruiker van Osmand. Met name waar het navigatie langs GPX routes betreft. Wanneer ik echter afwijk van de route of maakt ie bij mij soms de meest bizarre keuzes die aantoonbaar een flinke omweg opleveren terwijl een eenvoudiger oplossing voorhanden is. Herkennen jullie dit of hebben jullie tips om dit op te lossen?
Je weet dat Osmand er primair op gericht is om offline te kunnen navigeren. Dus zonder torenhoge rekeningen voor de verstookte data te krijgen. Dat je er nu een online functionaliteit bij wil stoppen snap ik dan ook niet helemaal en als je je mobiel bij je hebt kijk je toch net zo snel even op je favoriete app hiervoor.
Vergeleken met een paar jaar geleden is data zo goedkoop geworden binnen de EU dat je nauwelijks meer hoeft te kijken of je offline dan wel online bezig bent. Bij T-Mobile bijvoorbeeld 12 Gb data en eindeloos bellen voor € 20 per maand._Peter_ schreef: ↑do 18 jul, 2019 15:30Je weet dat Osmand er primair op gericht is om offline te kunnen navigeren. Dus zonder torenhoge rekeningen voor de verstookte data te krijgen. Dat je er nu een online functionaliteit bij wil stoppen snap ik dan ook niet helemaal en als je je mobiel bij je hebt kijk je toch net zo snel even op je favoriete app hiervoor.