Ik vind het niet zo eerlijk dat jij mijn vraag met een vraag beantwoord, maar ik zal m'n best doen.joukon schreef: ↑do 13 jun, 2019 12:53Interessante uitleg.Maurice schreef: ↑do 13 jun, 2019 11:35Nee? Zou je me dat kunnen uitleggen?
En ben je toevallig bekent met het Dunning-Kruger effect?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect
Helaas, je moet geen WiKi uit je hoofd willen leren of kennen mag ik hopen voor je.
Kan jij uitleggen over hoe een klimaat ontkenner tot zijn overtuiging is gekomen?
Of over hoe een anti vaccinatie ouder zijn kind niet wil laten inenten?
Heb je zelf kinderen?
Hoor je misschien tot die groep van 1 miljoen Nederlanders die longklachten heeft?
Ken je de gevolgen van luchtverontreiniging op iemand die COPD heeft?
Verklaar je nader als je zegt dat klimaat ontkennen ondeskundig is.
Ik zeg er niet mee dat ik het met hen eens ben.
Ik kan niet uitleggen wat de beweegredenen zijn voor ieder mens die de klimaatverandering ontkent, noch voor elk persoon dat niet vaccineert. Ik denk niet dat jij dat ook kunt.
Waar ik op af ga is wat de deskundigen hierover zeggen. Als mijn dokter zegt dat vaccineren goed is, als meerdere medische experts (bijna alle medische experts) dit beamen dan geloof ik dat.
Als het overgrote deel van klimaatwetenschappers zeggen dat het klimaat aan het veranderen is door menselijke toedoen dan geloof ik dat. En het is dan niet een geloof op hun blauwe ogen, maar het is gebaseerd op hun wetenschappelijke data.
Ik geloof hun sowieso veel meer dan iemand die een paar uur of dagen op internet heeft zitten rondkijken. Zaken zoals gezondheid, klimaat en noem maar op zijn té complex om daar een mening over te vormen zonder goede (wetenschappelijke) onderbouwing.
Ik heb geen kinderen en snap ook niet welke rol dit speelt in deze discussie.
Toevallig behoor ik tot die 1 miljoen NL-ers met longproblemen, ik ben astmatisch, maar nogmaals ik weet niet wat dat hiermee te maken heeft. Evenmin met je opmerking over luchtverontreiniging.
Deze discussie gaat over jouw stelling dat deskundigheid niet goed zou zijn voor de maatschappij. En ik blijf bij mijn standpunt dat zonder deskundigen we niet tot deze maatschappij gekomen zouden zijn.