door
Shadow » wo 12 jun, 2019 07:57
Bridgestone SM schreef: ↑di 11 jun, 2019 22:51
Shadow schreef: ↑di 11 jun, 2019 22:40
Daar zijn handhavers voor, geen burgers
Ja, Ja. Lekkere jongen ben je. Je laat je desnoods vergiftigen ... in afwachting van de handhaver.
Ik stop indien mogelijk zelfs een bus of vrachtwagen als ze mij bijna doodrijden.
Jij wacht eerst tot je doodgereden bent ? Het eindresultaat is wellicht hetzelfde ...
... een buurvrouw voorspelde dat ze mij nog wel in het ziekenhuis tegen ging komen.
Groeten BSM
De aaname dat alles wat een boer spuit wel verboden moet zijn, gaat een beetje mank met dat als je voor een vrachtwagen terecht komt, je platgereden wordt lijkt me? Het eerste is namelijk onzeker, terwijl het tweede vrij zeker is. Wat ik wil zeggen is dat uitgaan van kwade opzet er vrijwel altijd naast is.
joukon schreef:
Shadow schreef: ↑di 11 jun, 2019 22:40
Daar zijn handhavers voor, geen burgers
Als burger voel ik een medeverantwoordelijkheid voor mijn medemens, en zal niet wegkijken omdat er geen handhaver aanwezig was
Zo ook zal ik niet wegkijken als ik een boer zijn giertank zie legen in een sloot.
Ook als ik een drachtige koe in de wei zie staan met kalf waarvan de poten zichtbaar is, zal ik op de boer afstappen en melding maken. Of wanneer ik een los paard op de weg zie lopen kijk ik niet weg omdat er geen handhaver is om de klus te klaren.
Dieren in nood helpen is iets heel anders als veronderstelde misdrijven melden, misschien voel je je daar fijn bij, maar de kans dat je plank mis slaat is nogal groot. Zie ook de recente ophef over misstanden in buurt-apps en met buurtwachten, allemaal goed bedoeld maar meestal draait het uit op ruzie in de wijk.
Wat gif betreft, veel zaden producenten, nou ja, vooral Monsanto-Bayer, maken hun zaden zo dat je er met HUN gif erover heen moet, anders heb je geen oogst. Die oogst is trouwens prima, maar ze proberen hun gewassen zo te manipuleren dat ze geen zaad bevatten om mee verder te kweken, zodat je volgend jaar weer bij hun aan moet kloppen. In de USA gaat men daar nog verder in en heb je als boer een contract met de leverancier, mag je niks anders verbouwen en komt de gewassenpolitie jouw akkers met illegaal geteelde mais vernietigen. Money money money...