door
bdr » wo 05 jun, 2019 13:20
De drie grotere bergen op mijn plaatje waren inderdaad de Suilven, de Canisp (verder achterin) en de Cul Mor en het was inderdaad vanop de Stac Pollaidh, een gemakkelijk te bereiken bergtop in Assynt.
Twee dagen na de Stac Pollaidh hebben we de Canisp beklommen. Ik heb er nog over getwijfeld om volgende plaatje te laten raden, maar dat leek me wat te raadselachtig:
(zicht op Stac Pollaidh vanaf de Canisp)
Qua weer is deze laatste foto veel meer representatief voor onze Schotland reis. We hebben de volledige beklimming van de Canisp in de regen en in de wolken gedaan. Gelukkig is het wolkendek even opengetrokken toen wij op de top stonden. Een Schotse wandelaar die een uur voor ons de top had gehaald was niet zo gelukkig: toen ik hem om het uitzicht vroeg sprak hij van een "Standard Scottish View" oftewel een grijze muur van wolken dus.
Ik vind het aan de laatste foto vooral interessant hoe dat landschap met bergen en meren ongemerkt in de kustlijn overgaat. Je weet vaak niet of een watervlak een meer dan wel een zee-arm is. Veel interessanter dan zo'n saai dijk en polderlandschap, maar mits wat extra verzakkingen kan het daar rond Groningen misschien nog wel iets worden