Ik lees in diverse media dat buitensportmerk The North Face in een marketingactiviteit veel foto's van buitensportsituaties en uitrustingsstukken heeft vervangen door foto's waarop duidelijk uitrustingsstukken met hun logo te zien waren.
Meerdere partijen, waaronder Wikipedia, waren niet blij. Ik lees ook dat TNF hun excuses hebben aangeboden.
Zelf vind ik het een illustratie van het nog steeds dalende niveau van marketing dat je regelmatig her en der ziet.
Maar wat nog veel sterker is: ze maakten er zelf een trots reclamefilmpje over:
Bronnen
NL: https://retailtrends.nl/news/56687/the- ... etingstunt
EN: https://hypebeast.com/2019/5/the-north- ... n-response
EN: https://www.dpreview.com/news/221936543 ... le-ranking
Meerdere partijen, waaronder Wikipedia, waren niet blij. Ik lees ook dat TNF hun excuses hebben aangeboden.
Zelf vind ik het een illustratie van het nog steeds dalende niveau van marketing dat je regelmatig her en der ziet.
Maar wat nog veel sterker is: ze maakten er zelf een trots reclamefilmpje over:
Bronnen
NL: https://retailtrends.nl/news/56687/the- ... etingstunt
EN: https://hypebeast.com/2019/5/the-north- ... n-response
EN: https://www.dpreview.com/news/221936543 ... le-ranking