door
123456 » vr 12 okt, 2018 22:50
Review:
Ben afgelopen nacht met de Flixbus van Amsterdam Sloterdijk naar Dresden gegaan (deze Flixbus had als eindbestemming Praag).
De 'busterminal' bij Sloterdijk was wat chaotisch, veroorzaakt door de verschillende manieren waarop chauffeurs (niet) op een bord de bestemming en stops aangeven. Maar toen ik eenmaal door had welke bus ik moest hebben, ging de afhandeling van bagage en fiets (achter op zo'n rek geschikt voor 6 fietsen, voor de zekerheid een simpel kabelslot omgedaan) door de twee Tjechische cauffeurs erg soepel, snel en vriendelijk.
De bus zat gelijk goed vol, met veel mensen uit Duitsland die een dagje Amsterdam hadden gedaan. Jammer genoeg zat er ook een Duitse junkie bij die in Amsterdam was gaan 'shoppen'. De Duitse politie hield een controle bij de grens en pikte hem eruit. Het duurde 45 minuten voordat ze met hem en zijn bagage wegreden. Wel jammer want ik sliep al, maar Flixbus kan hier natuurlijk niets aan doen. Ook aan de beroerde wegkwaliteit van Duitse wegen kan Flixbus niets doen.
Mijn bus stopte bij de eerste benzinepomp in Duitsland, Hannover, Halle, Leipzig en dus in Dresden. Misschien vergeet ik nog een plaats. Tussendoor heb ik denk ik een uur of 5 geslapen, mede dankzij oordopjes, buff over mijn ogen, Exped-kussentje en veel ruimte. Ik had geluk omdat ik voor een paar euro extra een stoel helemaal vooraan (bovendek) had gereserveerd, stoelen die sowieso al meer beenruimte hebben, en bovendien kwam er niemand meer bij (terwijl de bus verder goed gevuld was).
De afhandeling in Dresden verliep ook netjes. Een half uur na vertrek had ik mijn tassen, waar ik gisteren in de haast alles in had geflikkerd, wat beter georganiseerd, en iets later fietste ik door het centrum van Dresden naar de Elbe waar ik aan een veel te lange etappe begon. Maar ook daar kon Flixbus niets aan doen.
Al met al ben ik erg positief!
Willem (niet gesponsord door Flixbus)