Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 370 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36054 berichten
Niet Hooglede.
Het is de kar van Alpenhoorn Roomijs.
Op facebook staat een telefoonnummer in België en deze tekst met foto.
1.JPG
Verder kom ik nu even niet.

-Jan
Moet West-Vlaanderen zijn denk ik, die affiche zal wel van Hooglede zijn maar het gebouw rechtsboven is inderdaad wat te groot. Poperinge?
Ik lees dat ze in Adegem bij Maldegem zitten. Maar de gebouwen op de foto zijn duidelijk van een veel grotere stad, vroeger zeer welvarend en tegenwoordig ook, gezien de kasseitjes die erg lijken op de Maastrichtse, waarvan ik weet dat ze uit Portugal komen.
JanH schreef:
do 25 apr, 2019 15:59
Het is de kar van Alpenhoorn Roomijs.
Goed gevonden! (flink inzoomen does the trick zag ik later :))

"Hoeve" gaf niet de juiste mogelijkheden ;)
Niet in Poperinge.
West Vlaanderen is goed, maar ik ga niet meer één voor één alle genoemde plaatsen afschieten.
math schreef:
do 25 apr, 2019 16:18
Niet in Poperinge.
West Vlaanderen is goed, maar ik ga niet meer één voor één alle genoemde plaatsen afschieten.
Dan post ik wel een lijstje met alle andere overgebleven plaatsen :P :wink:
Klopt, plaatje geschoten op de markt bij Hotel Polderbloem .
Hmmm met die info was het een stuk makkelijker zoeken geweest. Nu was het heel veel plaatjes kijken met "hotel markt West-Vlaanderen" :D

Hier de nieuwe:
DSCN2127k.JPG
Ik kan me zo’n helder beekje en de rotsplaten moeilijk in Nederland voorstellen. Aan de andere kant doen die paaltjes en dat dikke touw wel erg gepamperd aan. Is het misschien in Denemarken?
Het zou ook een onderdeel van een vistrap kunnen zijn. Die zie je in Nederland steeds vaker, bijvoorbeeld langs de Overijsselse Vecht.
Bekijk de DSCN-nummers van de twee foto's hieronder. Die liggen niet ver van elkaar, het riviertje zou wel best eens in de buurt van 2074 zijn....
Ik heb uren op Google gezocht naar oversteken op stenen in riviertje, maar noppes....
Fedor schreef:
wo 24 apr, 2019 20:18
We blijven in de hellingen :)

DSCN2074.JPG
Fedor schreef:
do 25 apr, 2019 17:40
Hmmm met die info was het een stuk makkelijker zoeken geweest. Nu was het heel veel plaatjes kijken met "hotel markt West-Vlaanderen" :D

Hier de nieuwe:
DSCN2127k.JPG
Op het eerste paaltje hangt een wegwijzer, deels verborgen achter het touw. Blauw op geel. Aan de overkant van het water ook. Dus alleszins langs een bewegwijzerde route.
Martin E. van Doornik schreef:
do 25 apr, 2019 21:56
Bekijk de DSCN-nummers van de twee foto's hieronder.
ze liggen 53 foto's uit elkaar, dus waarschijnlijk een andere dag en dus waarschijnlijk niet in Amstel-gold gebied.

De Maas is op dit moment, dwz een paar dagen geleden, overigens wel zo helder, maar de oevers lang niet zo schoon.
Bekijk de DSCN-nummers van de twee foto's hieronder. Die liggen niet ver van elkaar, het riviertje zou wel best eens in de buurt van 2074 zijn....
Note to myself... hernoemen die handel ;)

Maar 53 foto's is natuurlijk wel nog wel een verschil.

Tip1: Het is wel in Nederland.

[edit]: 53 ipv 57... :roll:
Fedor schreef:
do 25 apr, 2019 22:24
Maar 57 foto's is natuurlijk wel nog wel een verschil.
Tip1: Het is wel in Nederland.
Goed rekenen: het is 53 foto's verschil!
De Geul in Zuid-Limburg lijkt, gezien de breedte, voor de hand liggend. In 2017 heb ik een bezoek gebracht aan de Volmolen in Epen. Maar ik heb andere dingen te doen....
Bekijk de DSCN-nummers van de twee foto's hieronder.
...
Dat noem ik nou de technische opsporingsrecherche.

Tja ...

Na het voorgaand speurwerk zou ik als "wild guess" de Roer willen noemen.

Groeten BSM