Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 20 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2640 berichten
Joran, kan beiden.
Google maar eens.
Nieuwe spelling zeker, klinkt zo gek :shock:

Tis Jorammmmm trouwens...
Marco Meijerink schreef:
di 09 apr, 2019 13:04
DSC03623.jpg

We stoeien altijd wat met sloten. Eigenlijk willen we het licht en klein hebben en ook heel erg sterk en betrouwbaar. En daarnaast willen we graag de fietsen aan iets vastmaken. Oh ja, een cijferslot is ook handig omdat het vinden van een sleuteltje in de ochtend niet altijd even succesvol is :D . En als laatste, geen losse sloten aan de fiets. Daar gaat rammelen als je over slechte wegen fietst. Moet dus redelijk plat in de tas passen. Tja, dat is nogal een lijstje. Voorlopig kiezen we hiervoor. Combi van Karwei en een andere bouwmarkt. Tot nu toe prima tevreden. Fijn dat er geen 'krul' in de kabel zit zodat bij het losmaken van het slot de kabel niet hard terug springt en tegen je frame aan ketst (lakbeschadigingen).
Prijs? Wete ik niet meer maar niet erg hoog. Gewicht: rond de 400 gram. Dat is nog wel wat veel maar andere sloten van dezelfde lengte zijn helaas niet veel lichter.
https://www.campz.nl/fietsaccessoires/f ... v_chn=shop

Ik gebruik hem ook de afstand tussen twee bomen te lang is voor mijn elastieken waslijntje. Ik heb hem al jaren in mijn zadeltasjes zitten.
groverr schreef: https://www.campz.nl/fietsaccessoires/f ... v_chn=shop

Ik gebruik hem ook de afstand tussen twee bomen te lang is voor mijn elastieken waslijntje. Ik heb hem al jaren in mijn zadeltasjes zitten.
En wat kost die van Marco? Kan deze niet vinden op de site van Karwei, wel iets wat erop lijkt van €10,79.
Marco Meijerink schreef:
di 09 apr, 2019 13:04
DSC03623.jpg
Mooi kabeltje dat geplastificeerd is. Is dat de huidige versie van, origineel bedoeld het zekeringskabeltje voor (auto)aanhangers? Dat is wat ik gebruik met mtb. Dat kabeltje ziet er bij mij wat dunner uit, dun hard geplastificeerd, maar is al meer dan tien jaar oud.
Nee, het is zeker wat dikker dan een zekeringskabeltje. Ik heb tijdens mijn werk even snel gegoogeld. Hier vind je ze ook https://hollandbikeshop.com/fietssloten ... gLbr_D_BwE in allerlei maten.
Ah, oke Marco,

Voor wie interesse heeft, deze ist:
https://www.karwei.nl/assortiment/cosmi ... /p/B463981
Afbeelding

En dan de grote ringen ed eraf halen natuurlijk.
Vorige week gekocht een ergotec trekking stuur met maar liefst 47 graden backsweep.

Afbeelding

en nadat ik het bevestigings plaatje van Magura gesloop had heb ik ook nog even een mini momentsleutel gekocht:

Afbeelding
Vandaag binnen gekregen, tweemaal bigben 60x559.

Bijlagen

egopro schreef:
wo 10 apr, 2019 15:42
Vorige week gekocht een ergotec trekking stuur met maar liefst 47 graden backsweep.

Afbeelding
Heb je er dan ook een langere stuurpen opgezet?
Er zit al een pen op van 100-120mm volgens mij...
Met zo'n stuur kom je met dezelfde stuurpen opeens een heel stuk rechterop te zitten, of mis ik iets? Vandaar uit nieuwsgierigheid mijn vraag. Ik weet natuurlijk niet of er eerst een kortere stuurpen op zat.
ik denk het wel, maar misschien is het daar wel om te doen?
Nope ik heb ervoor gekozen om de voorbouw niet te verlengen. En ik heb er dus op dit moment voor gekozen om een heel stuk rechter op te gaan zitten. Tijdens mijn testritje van 30km kwam ik tot de volgende conclusies:
  • Ik kreeg voorheen wat last van mijn schouderblad (rechts) niet heel erg want ik ben er vorig jaar heen en terug mee naar spanje gefietst maar toch. Dit is nu opgelost.
  • Ik zit nu een stuk rechterop waardoor ik minder druk op de handen uitoefen wat eigenlijk meer ontspannen fietst.
  • Vanwege de rechtere zit kan ik mijn nek veel verder draaien en goed achter en om me heen kijken, ik denk dat ik zelfs mijn spiegeltje weg kan doen. Ik zit niet meer in opgesloten tussen mijn schouderbladen. En kan echt meer genieten van de omgeving. Met mijn rechte stuur had ik best het idee dat ik over de kaart en GPS gebogen zat.
  • Als ik samen fiets met husigenoot A. dan zitten we veel gezelliger samen op onze fietsen ik kan mijn hoofd makkelijker draaien en zit meer rechtop (net als zij)
  • En dat nu het spannendste: ik heb nog niet tegen de wind in gefietst dat kan wel eens lastiger worden. Daarvoor moet ik misschien nog eens een triathlon stuur monteren.
Aha, dank voor je toelichting!

Ik heb nu zelf een tussenoplossing (meer backsweep in een stuur dat eerst een stukje naar voren gaat), maar als ik last blijf houden van mijn handen, dan is een positie rechterop (icm ligstuur) zoals hij hebt misschien beter. Ik hoop dat uit te stellen totdat ik een nieuwe fiets heb, wat nog wel even duurt.
willem.m schreef:
do 11 apr, 2019 09:33
Aha, dank voor je toelichting!

Ik heb nu zelf een tussenoplossing (meer backsweep in een stuur dat eerst een stukje naar voren gaat), maar als ik last blijf houden van mijn handen, dan is een positie rechterop (icm ligstuur) zoals hij hebt misschien beter. Ik hoop dat uit te stellen totdat ik een nieuwe fiets heb, wat nog wel even duurt.
Hey willem welk stuur kijk je naar? Want daar ging ook mijn interesse aanvankelijk naar uit. De veelbesproken Jones bar was mijn eerste keuze maar de prijs heeft me tegen gehouden.

Ik heb de volgende sturen bekeken:
Ergotec Trekking
Jones Bend H bar
Humpert Aerowing 2
Soma Osprey
Velo orange Postino
FSA Metropolis

Maar omdat ik het stuur in een stenen winkel wilde kopen (bij mijn eigen fietsenmaker) heb ik nu de ergotec trekking gekocht. 15 euro dus ook geen rib uit mijn lijf. Met mijn voorbouw ben ik gelimiteerd op 25,4 mm als ik een ander stuur wil zal ik ook een nieuwe voorbouw moeten kopen.
Marco Meijerink schreef: Nee, het is zeker wat dikker dan een zekeringskabeltje. Ik heb tijdens mijn werk even snel gegoogeld. Hier vind je ze ook https://hollandbikeshop.com/fietssloten ... gLbr_D_BwE in allerlei maten.
Fietsertje71 schreef: Ah, oke Marco,

Voor wie interesse heeft, deze ist:
https://www.karwei.nl/assortiment/cosmi ... /p/B463981
Afbeelding

En dan de grote ringen ed eraf halen natuurlijk.
Ach nou zie ik het, dat is gewoon een los cijferslotje op de foto. Ik kon het niet goed zien en dacht dat het bij de kabel hoorde of eraan vast zat. :)
egopro schreef:
do 11 apr, 2019 09:56
willem.m schreef:
do 11 apr, 2019 09:33
Aha, dank voor je toelichting!

Ik heb nu zelf een tussenoplossing (meer backsweep in een stuur dat eerst een stukje naar voren gaat), maar als ik last blijf houden van mijn handen, dan is een positie rechterop (icm ligstuur) zoals hij hebt misschien beter. Ik hoop dat uit te stellen totdat ik een nieuwe fiets heb, wat nog wel even duurt.
Hey willem welk stuur kijk je naar?
Ik heb afgelopen januari een "SQ Lab 302 Sport 2.0 Trekking lenker 16 graden 25.4mm 680mm" gekocht. https://www.bikes2race.de/Fahrradteile/ ... =5683&p=23. Een hele mond vol en veel te duur (50 euro), maar de enige (to the best of my knowledge) die voldoende backsweep biedt en waarbij ik mijn stuurpen of zitpositie niet hoef te veranderen.
20190330_134240.jpg
20190330_134015.jpg
20190330_133926.jpg
Brexit brakes. =)
Wauw! Mooi!