Er is een nieuwe noord-zuid MTB-route door de Verenigde Staten uitgedacht, de zg. Wild West route. De route loopt westelijk van de bekende Great Divide MTB-route door de staten Idaho/Montana, Utah en Arizona. Hij is vorig jaar in zijn geheel door twee mensen proefgereden en enkele tientallen mensen hebben delen ervan verkend. Er komt dit jaar een gpx-file (april?) en een complete beschrijving (juni?) uit. De lengte is 2700 mijl (4400 km) en er zijn ongeveer 58000 hoogtemeters. Daarmee is deze route een stuk zwaarder dan de Great Divide : de verhouding hoogtemeters/afstand is ca. 15% hoger. De plaatsen waar je eten kunt krijgen of kunt overnachten liggen ook gemiddeld verder van elkaar. Er zijn veel meerdaagse stukken door onbewoond en ruig gebied. De route is ca. 80% onverhard.
Ik wil deze route graag van zuid naar noord rijden in de maanden juni-juli. Ik heb de route, zoals die vorig jaar verkend is, uitgezet op Ride-with-GPS. Ik denk aan ca. 60 mijl per dag, maar dat is een slag in de lucht. Zowel voor de gezelligheid als voor de veiligheid zoek ik één of twee tochtgenoten. Voorwaarde is wel dat ieder een complete uitrusting meeneemt, zodat als iemand de tocht halverwege wil afbreken of als het niet klikt, de ander gewoon door kan.
Stuur mij een pb als je interesse hebt.
Stel vragen over de route hier op dit forum. Ik heb hem in detail bestudeerd en ken al delen (ca. 15%) uit eerdere tochten.
De route op Ride-with-GPS van zuid naar noord:
Arizona
Utah
Idaho/Montana
Ik wil deze route graag van zuid naar noord rijden in de maanden juni-juli. Ik heb de route, zoals die vorig jaar verkend is, uitgezet op Ride-with-GPS. Ik denk aan ca. 60 mijl per dag, maar dat is een slag in de lucht. Zowel voor de gezelligheid als voor de veiligheid zoek ik één of twee tochtgenoten. Voorwaarde is wel dat ieder een complete uitrusting meeneemt, zodat als iemand de tocht halverwege wil afbreken of als het niet klikt, de ander gewoon door kan.
Stuur mij een pb als je interesse hebt.
Stel vragen over de route hier op dit forum. Ik heb hem in detail bestudeerd en ken al delen (ca. 15%) uit eerdere tochten.
De route op Ride-with-GPS van zuid naar noord:
Arizona
Utah
Idaho/Montana