Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Surley Ogre 2019 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Surley Ogre 2019

Ik heb net een shimano crank geinstalleerd in een 73mm bracket en daarbij moest er slechts 1 spacer van 2.5 mm aan de drive-side. Ik heb begrepen dat deze regel ook voor SRAM geldt (als je tenminste geen bb-mount voorderailleur gebruikt).
Precies, gaat prima.
Mooi alle reacties en ook verschillende ervaringen met wat wel of niet moet of werkt. Ik heb mijn Ogre inmiddels helemaal in elkaar gezet. Her en der, zoals jullie zien, nog wat zaken inkorten (spatbordsteunen, kabel achterderrailleur) en waarschijnlijk nog wat instellen. Maar dat is wat mij betreft finetuning. Wel een leuk project om zo’n fiets in elkaar te sleutelen.

Bijlagen

Gaaf, leuk ook hoe Big Apples er niet overdreven dik uitzien in dit frame, ik heb wel m’n bedenkingen over je bagagerek, de bovenste steun kan geen gewicht hebben en de onderste op deze manier ook niet, dat moet je anders doen.
Leuke fiets.

Als je het voorspatbord aan de achterzijde van de voorvork ipv de voorzijde vastmaakt win je wat nuttige lengte want zo is het spatbord te kort om effectief te zijn.
Mooi gedaan!

Wat ik me nog afvroeg is of een zelfbouw project ook veel voordeliger is. Zo ja, hoeveel dan ongeveer? Dus stel ik koop een Surly frame (of avaghon, santos, ed.) en bouw deze op zoals zij hem zouden afleveren?
Laat ik die mythe even om zeep helpen; dat is niet voordeliger als je vanaf 0 begint, wel als je een fiets hebt waarvan het model of de afmetingen je niet bevallen, je kunt dan een frame zoeken wat beter past oid.

Als je zoals ik graag met stalen frames rijd en graag zelf je spullen opbouwt is het geweldig leuk om te doen.
Mijn Big Dummy met standaard onderdelen kost 2800 euro compleet, maar zoals ik hem opgebouwd heb :shock: ik heb de excel file met het eindbedrag maar snel dicht gedaan :wink:
Shadow schreef: ik heb de excel file met het eindbedrag maar snel dicht gedaan
Oké, hebben we dat ook helder. Hoef ik me dus niet meer rijk te rekenen de eerst volgende keer dat ik een mooi titanium frame voorbij zie komen. :D
Het maakt ook uit of het einddoel wat je wilt bouwen lijkt op een fiets die al in de winkel of folder staat of iets heel bijzonders is. Zo heb ik een fiets gekocht uit de folder en die naar eigen idee en onderdelenvoorraad aangepast, dat kan ook nog.
Heb je de wielen als set gekocht, of zelf gebouwd.

Mario
Bel schreef:
za 09 mar, 2019 20:12
Shadow schreef: ik heb de excel file met het eindbedrag maar snel dicht gedaan
Oké, hebben we dat ook helder. Hoef ik me dus niet meer rijk te rekenen de eerst volgende keer dat ik een mooi titanium frame voorbij zie komen. :D
Nou laat ik wel zeggen dat als je met doodsimpel spul je fiets op bouwt, je best voordelig uit bent (zo rond de kant en klaar prijs) en dat je dan enkele persoonlijke voorkeuren door kunt voeren, plus een trapas met vierkante opname voor cranks ipv hollowpech assen. Wat gevaarlijk is, is dat als je die mooie stuurpen van Thomson neemt, je ook de zadelpen neemt, dat mooie Jones stuur etc. Dan loopt het snel op, een heleboel keer 50 euro meer en je bent 1000 euro verder :D

Ik zal het echter weer zo doen ( en dat ga ik ook ) omdat ik het zelf wíl doen, ik ga me nog eens opgeven voor de wielenspaak kliniek bij Frieke en dan wil ik dat zelf ook onder de knie hebben. Ik heb voor mezelf nog een woon-werk allroader te bouwen en dan een vervanger voor vrouwliefs oude Koga, en dan.... en dan :D
Het liefste zou ik een shop beginnen maar we hebben nog niet genoeg van die cultuur hier, begint wel te komen gelukkig :D
Surly Ogre altijd +1! :D
Shadow schreef:
zo 10 mar, 2019 11:33
ik ga me nog eens opgeven voor de wielenspaak kliniek
Heb je nippelziekte?

On topic: Peter-66, veel plezier gewenst met je Ogre! Ik zie dat hij al tennisballen apporteert, hij wordt dus vast je beste vriend. :)

Carl
Carl schreef:
zo 10 mar, 2019 14:29
Shadow schreef:
zo 10 mar, 2019 11:33
ik ga me nog eens opgeven voor de wielenspaak kliniek
Heb je nippelziekte?

Carl
:shock: misschien wel, maar volgens de dokter gaat het wel weer over.
Shadow schreef:
za 09 mar, 2019 18:17
Gaaf, leuk ook hoe Big Apples er niet overdreven dik uitzien in dit frame, ik heb wel m’n bedenkingen over je bagagerek, de bovenste steun kan geen gewicht hebben en de onderste op deze manier ook niet, dat moet je anders doen.
Goed punt, dacht de bijgelerde montageplaat te gebruiken en op 2 punten vast te zetten. Maar dan kan t scharnieren dus moet ik zelf iets fabriceren zodat het onderste montagepunt weer als een driehoek vastzit.
Ik snap dat ze #€&*#==\&€&-duur zijn, maar ik heb een Surly front rack op m’n dummy en die zijn echt mooi gebouwd, mag ook wel voor 160 euri :shock:
2AD343FA-9CDC-4481-BEC7-191917720A12.jpeg
6A5070C1-8372-4015-9266-7763FAB322EF.jpeg
Carl schreef:
zo 10 mar, 2019 14:29
Shadow schreef:
zo 10 mar, 2019 11:33
ik ga me nog eens opgeven voor de wielenspaak kliniek
Heb je nippelziekte?

On topic: Peter-66, veel plezier gewenst met je Ogre! Ik zie dat hij al tennisballen apporteert, hij wordt dus vast je beste vriend. :)

Carl
:lol: :lol: