Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 330 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35410 berichten
Dank Willem. :D
Afbeelding
Leon schreef:
za 09 mar, 2019 09:34
Ik zal hier straks een plaatje plaatsen. Dank Willem. :D
Kom maar door dan!
Leon schreef:
za 09 mar, 2019 09:34
Dank Willem. :D
Graag gedaan, Joop. Is het in de Belgische Ardennen?
gerritdevries schreef:
za 09 mar, 2019 12:22
Is het in de Belgische Ardennen?
Nee.
Plaatje wikimedia:
Afbeelding
Dacht ik te hopen dat 'soyons courtois' me aan een lokatie zou helpen, maar volgens het Franse woordenboek betekent 'laten we hoffelijk zijn'. Dus zo groot is het zoekgebied van de Belgische taalgrens tot aan de Spaanse grens....
Zal wel de Ravel 5/EV3 zijn, de oude lijn 38. Ik vermoed de nieuwe doorsteek vlakbij het oude station van Hombourg, streetview is niet mee met de ultrasnelle ontwikkelingen in Wallonië.
CarlW schreef:
za 09 mar, 2019 16:28
Zal wel de Ravel 5/EV3 zijn, de oude lijn 38. Ik vermoed de nieuwe doorsteek vlakbij het oude station van Hombourg, streetview is niet mee met de ultrasnelle ontwikkelingen in Wallonië.
Inderdaad; Jij bent dus alweer.
Het is een prachtig stukje, al is er vanaf het westen wel een probleempje mee:
Afbeelding
Zo

Bijlagen

Ergens in NRW?
...
Ha, nu zie ik dat het plaatje nucleaire heet. Is dat een afleidingsmanoeuvre of zien we Tihange e.o.? ... nah, die ziet er anders uit.
Het is geen Franse kerncentrale.
De elektrische centrale van Drogenbos?
Klopt Nicole, gewoon een zichtje op het zuiden van Brussel, links staat de koepel van het Justitiepaleis te blinken.
Eentje voor een druilerige zondagochtend

Schermafbeelding 2019-03-10 om 09.22.36.png
De "Sauna Karaoke"-poster leidt naar Berlijn, klopt dat? Of is het een soort universele poster?
PeterVanRijn schreef:
zo 10 mar, 2019 09:45
De "Sauna Karaoke"-poster leidt naar Berlijn, klopt dat? Of is het een soort universele poster?
Volgens mij heb je gelijk Peter https://goo.gl/maps/RFLWqtvEW1q
De tovenaar schreef:
zo 10 mar, 2019 10:00
PeterVanRijn schreef:
zo 10 mar, 2019 09:45
Volgens mij heb je gelijk Peter https://goo.gl/maps/RFLWqtvEW1q
Wauw, zo actief al op zondagochtend :wink: . Goed geraden allebei.
Wie neemt de volgende beurt?
nicolevelo schreef:
zo 10 mar, 2019 10:08
Wauw, zo actief al op zondagochtend. Goed geraden allebei.
Wie neemt de volgende beurt?
Peter mag, ik heb via zijn hint naar de Sauna Karaoke de datum 20/7 gecheckt en deze lokatie gevonden.
IMG_1611.JPG
Waar is dit?
PeterVanRijn schreef:
zo 10 mar, 2019 10:20
IMG_1611.JPG

Waar is dit?
Lijkt een moderne zonnewijzer, maar de schaduw wijst de verkeerde kant op. Foutje van de gemeentelijke stratenmakers? Op Google "moderne zonnewijzer op straat" niks gevonden.
Voor zover mij bekend is hij niet als zonnewijzer bedoeld.