Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Santos Travel Lite - Forum Wereldfietser

Te koop: Santos Travel Lite

2,5 jaar geleden heb ik voor woon-werk ritten en fietsvakanties een Santos Travel Lite gekocht. Van fietsvakanties is het helaas niet gekomen en puur voor woon-werk ritten vind ik hem te zwaar. Ik heb er in ieder geval niet aan kunnen wennen.

De fiets is nu 2,5 jaar oud en heeft slechts 1100 km gereden. Destijds heb ik er 4000,00 voor betaald omdat het een showroommodel was. Nieuwprijs was 4746,00. De fiets is nog tot september 2019 verzekerd.

Framemaat: maat 49 (dames)
Met Rohloffnaaf en tandriem
Met Magura remmen
Met Schwalbe Marathon Supreme banden (50 x 622)
Voorzien van AXA-slot, met insteekketting (RL 140)

De fiets is in zeer goede staat, op een klein beetje lakschade na. Er kan een proefrit worden gemaakt (in Deventer).

Ik vraag er 2800 euro voor.

Groeten,
Gemma

Bijlagen

Het valt me op dat er regelmatig bestwel nieuwe en dure Santossen worden aangeboden (hier maar vooral op marktplaats). Wat is dat toch? Komt het misschien doordat mensen zich door de 'gewiekste marketingmethoden' van Santos :wink: laten verleiden tot een te dure aankoop? Krijgen ze eenmaal thuis spijt als er opeens voor €4000+ in de schuur of bijkeuken staat? Ik kan me daar eigenlijk best iets bij voorstellen.
Bel schreef:
wo 27 feb, 2019 20:38
Het valt me op dat er regelmatig bestwel nieuwe en dure Santossen worden aangeboden (hier maar vooral op marktplaats). Wat is dat toch? Komt het misschien doordat mensen door de 'gewiekste marketingmethoden' van Santos :wink: laten verleiden tot een te dure aankoop? Krijgen ze eenmaal thuis spijt als er opeens voor €4000+ in de schuur of bijkeuken staat? Ik kan me daar eigenlijk best iets bij voorstellen.
Het is maar wat je wilt lezen. Ik lees juist dat ze de fiets heeft gekocht met het idee er fietsvakanties op te gaan maken maar dat dat er niet van is gekomen. Dan heeft het voor haar (want te zwaar voor woon werk verkeer) geen zin meer om dat ding in de weg te hebben staan. Als je dergelijke bedragen uitgeeft zul je dit weloverwogen hebben gedaan en daar krijg je vanzelf spijt van als je hem dan niet gebruikt, dat snap ik dan weer wel.
Bel schreef:
wo 27 feb, 2019 20:38
Het valt me op dat er regelmatig bestwel nieuwe en dure Santossen worden aangeboden (hier maar vooral op marktplaats). Wat is dat toch?
Blijkbaar worden er een hoop verkocht. Levert ook een hoop tweedehands aanbod op :)

Alleen maar goed voor mensen die niet de nieuwprijs ervoor willen betalen toch?

En door deze vragen blijft deze advertentie hier op het forum ook mooi bovenaan staan :)
Dag Gemma,

Mijn vrouw heeft mogelijk belangstelling.
Ik ken de maatverhoudingen niet bij een damesframe. Wat is jouw lengte?
Het lijkt erop alsof het stuur ongeveer even hoog zit als het zadel. Ervaar jij het als een sportieve zit? Mijn vrouw zit namelijk graag redelijk ontspannen rechtop.
(Ook als andere dames travel lite rijders ervaring hebben met de al dan niet sportieve zit, graag reactie en uiteraard kan het stuur altijd nog iets bijgesteld)

Groet,

Erik Veenstra
erikveenstra schreef:
do 28 feb, 2019 10:08
Dag Gemma,

Ik ken de maatverhoudingen niet bij een damesframe. Wat is jouw lengte?
Het lijkt erop alsof het stuur ongeveer even hoog zit als het zadel. Ervaar jij het als een sportieve zit? Mijn vrouw zit namelijk graag redelijk ontspannen rechtop.
(Ook als andere dames travel lite rijders ervaring hebben met de al dan niet sportieve zit, graag reactie en uiteraard kan het stuur altijd nog iets bijgesteld)

Groet,

Erik Veenstra
Beste Erik,

Bedankt voor je reactie.
Op https://www.santosbikes.com/assortiment ... ravel-lite staat bij 'Geometrie' beschreven wat de maten zijn van het damesframe (49).

Zelf ben ik 1.73m. (binnenbeenlengte 78 cm). Persoonlijker vind ik het fijn om de zithouding redelijk sportief te hebben, om zo het verschil met de racefiets waar ik vaak op zit kleiner te maken. Dit veschilt natuurlijk per persoon. Hier kan hier natuurlijk nog aan gesleuteld worden.

Met vriendelijke groet,
Gemma
erikveenstra schreef:
do 28 feb, 2019 10:08
Mijn vrouw zit namelijk graag redelijk ontspannen rechtop.
De fiets op de foto lijkt me qua afstelling het omgekeerde van rechtop; hij ziet er qua afstelling erg lang uit, het zadel staat flink naar achteren, er zit een lange en lage stuurpen op en het recht stuur is ook het minst rechtoppe stuur wat er is, op een racebocht na.
je kunt het veranderen met een andere voorbouw en/of een ander stuur. Of het zadel anders ingesteld kan of moet worden kan ik zo niet zeggen.

Ik lees op de website van Santos dat de horizontale bovenbuislengte van deze fiets 58 cm is. Dat is best veel!
https://www.santosbikes.com/assortiment ... ravel-lite
Stuurpennen zijn er in vele soorten en maten, iets korter en een hoek naar boven geven een relaxed rijgevoel omdat je meer rechtop zit. Er zijn ook verstelbare stuurpennen om zo de juiste instelling te zoeken. Het zadel iets naar voren geeft ook een andere relax beleving. Die stuurpen is geen grote investering. Er kunnen ook barends op het stuur om meer handposities te geven. Kijk een bij https://www.bike4travel.nl/59-sturenstuurpennen

Oja, ik zie dat je een M10 stuur van Santos hebt. Dan moet je stuurpen geschikt zijn voor een 25,4 mm stuur. Moderne mtb sturen zijn dikker.

Succes met je overweging. Het lijkt mij een mooie koop maar het moet wel passen. Dus eerst even fietsen voor je koopt.
Idealiter zou je dan moeten proefrijden met een andere/verstelbare stuurpen. Het lijkt me moeilijk testen als je op een manier zit die het tegenovergestelde is van wat je zelf fijn vindt. De stuurbuis is ook vrij kort afgezaagd dus die centimeters ben je ook al kwijt.
Dank voor jullie informatie en meedenken.
Dit is inderdaad nog niet de geschikte fiets voor mijn vrouw, gezien haar lengte en de fietsopbouw.

Gemma, succes met de verkoop.

Erik
Gemma, vraagje: wielen 28 inch?

Loes
Ik zou eerst maar eens proefrijden, en dan aan de afstelling beginnen, ipv afzeggen a.d.h.v wat anderen vinden.

Misschien kan je op de beurs wat fietsen testen voor de juiste zit en neem dan nog een kontact op, of niet.

Mario
Loes van den Bergen schreef:
do 28 feb, 2019 18:51

Loes
50 x 622 betekend 28 x2.00 kortom inderdaad 28” velgen Loes.

Oja, het is een mooie complete fiets met son edelux koplamp en son naafdynamo. Ook nog een belt drive en sq labs zadel als ik het goed zie. Ams is dichter bij deventer dan je denk :D
Eric op de Fiets schreef:
do 28 feb, 2019 22:24
Loes van den Bergen schreef:
do 28 feb, 2019 18:51

Loes
50 x 622 betekend 28 x2.00 kortom inderdaad 28” velgen Loes.

Oja, het is een mooie complete fiets met son edelux koplamp en son naafdynamo. Ook nog een belt drive en sq labs zadel als ik het goed zie. Ams is dichter bij deventer dan je denk :D
Beste Loes,

Zoals Eric hier al aangeeft zijn de velgen inderdaad 28 inch.

Met vriendelijke groet,
Gemma
Volgens de topic starter is de fiets verkocht, daarom een slotje